در چهارمین سفر استاندار آذربایجان شرقی به شهرستان میانه چه گذشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، استاندار آذربایجان شرقی و هیئت همراه ایشان، از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شماره یک میانه، از جمله صبالوله، برنج کوبی سپید دانه و نوین صنعت بازدید نموده و پس از آن در مزار شهدای شهرستان میانه حضور یافته و به مقام شامخ شهدای شهرستان با قرائت فاتحه و صلوات ادای دین نمودند.


ایشان همچنین در مراسم تشییع مادر سه شهید والامقام میانجی حضور یافته و در قبال مقام این مادر بزرگوار که پس از سالها دوری به دیدار فرزندانش شتافت ادای دین نمود.


استاندار آذربایجان شرقی همچنین در فولاد میانه حضور یافته و در نشست اقتصاد مقاومتی در این واحد شرکت نمود.
وی همچنین کارخانه تولید پنلهای گچی و پروفیلها و اتصالات آقای ناصری با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال را افتتاح نمود.

 

افتتاح کارخانه آذین سبک‌سازان میانه با حضور استاندار آذربایجان شرقی

 

اسماعیل جبارزاده در مراسم افتتاح کارخانه آذین سبک‌سازان میانه، با قدردانی از تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی سرمایه‌گذار و مهندسان این کارخانه در سه سال گذشته، گفت: بسیار خوشحالم که در شهرستان میانه کارهای خوبی انجام شده و یکی از این کارهای ارزشمند، تولید دانش‌بنیان و با فناوری بومی است.

 

وی، نوآوری در صنعت ساختمان را یکی از مزیت‌های این کارخانه ذکر کرد و گفت: تولیدات این کارخانه، انقلابی در صنعت ساختمان و افزایش ضریب ایمنی ساخت و ساز ایجاد خواهد کرد.

 

جبارزاده همچنین با بیان این که این کارخانه یکی از مصادیق ایجاد ارزش افزوده در بخش معدن است، گفت: چنین طرح‌هایی باید الگوی فعالان بخش معدن در استان باشد.

 

استاندار آذربایجان‌شرقی ایجاد شغل برای ۲۵۰ جوان را بزرگترین مزیت کارخانه آذین سبک‌سازان ذکر کرد و گفت: اگر امروز سرمایه‌گذار این مجموعه به جای این که ثروت خود را در بانک سپرده‌گذاری کند در خدمت جوانان میانه‌ای قرار داده وظیفه داریم که از ایشان تشکر کنیم.

 

وی گفت: به کار گرفتن جوانان در این واحد صنعتی با همه مزیت‌های آن برابری می‌کند و این کار بزرگ که جوانان را به آینده امیدوار کنیم با هیچ عبادتی قابل مقایسه نیست.

 

انتقاد استاندار از سخت‌گیری برخی ادارات دولتی در راه تولید ‌در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان میانه

 

 تسنیم نوشت: اسماعیل جبارزاده در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان میانه که در محل فولاد میانه برگزار شد، با اشاره به آمار پرونده‌های ثبتی بخش کشاورزی و صنعت شهرستان میانه در سامانه بهین یاب، اظهار داشت: در سیستم ثبت نامی بهین یاب ۱۲۳ فقره پرونده کشاورزی و ۱۷۹ فقره پرونده در بخش صنعت از شهرستان میانه ثبت شده که از این تعداد ۲۳۷ پرونده به بانکها معرفی شده‌اند.

 

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در کل کشور برای ۷ هزار واحد تصمیم‌گیری خواهد شد، اذعان داشت: ۱۶۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات یکساله برای احیای این واحدها در نظر گرفته شده که امیدواریم تمامی واحدهای مشکل دار شهرستان ثبت نام بعمل آورند تا مجبور به پرداخت تسهیلات برای واحدهای دیگر نباشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه سیستم بهین یاب در سال جاری برای حل مشکلات نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی راه اندازی شده است، گفت: تمامی تصمیمات ملی در این راستا در سطح استانها و شهرستانها  به صورت یکسان به اجرا خواهد رسید.

 

جبارزاده با اشاره به پتانسیل‌های کشاورزی شهرستان میانه، خواستار عنایت ویژه رئیس جهاد کشاورزی استان و همراهی و مساعدت سیستم‌های بانکی نسبت به تولید شد و تصریح کرد: سخت گیری نه تنها منجر به تولید نشده بلکه مانع بزرگی بر سر راه تولید به شمار می‌رود.

 

وی هدف دولت از تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی را همراهی با تولید در شرایط بحرانی خواند و افزود: ما باید کمک کنیم تا تولید به چرخه اقتصاد کشور بازگردد و انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران و هر کارفرما و تولید کننده‌ای که از بودن در شهرستان دلگیر شده‌اند دوباره بازگردند زیرا ما به عنوان خادمان ملت با فلسفه وجودی خدمتگزاری به همراه سیستم بانکی، بیمه و مالیات در کنار آنها برای رفع مشکلاتشان تلاش کرده و از هرگونه مانع تراشی جلوگیری می‌کنیم.

 

نماینده ارشد دولت تدبیر و امید در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی ادارات کمک به تولیدکنندگان، صنعتگران و کشاورزان و در کل رفع مشکلات مردم است، خاطرنشان کرد: بنا نیست که از تهران کاروانی برای آبادی بیاید بلکه هر چه که انجام می‌پذیرد باید توسط خود مردم آن شهرستان صورت گیرد چراکه  باید با مسئولان تولیدی‌ها همدردی شود تا آنان احساس کنند که مشکل آنها مشکل ما نیز است.

 

جبارزاده از مدیران کل استان خواست اگر مصوبه‌ای از شهرستان‌ها  بدون هیچ مغایرتی با  قانون برای تأیید به استان ارسال می‌شود مورد تصویب و تأیید قرار گرفته و مانع تراشی ایجاد نشود، همچنین حسابرسی بیمه نیز نباید مانع استفاده از تسهیلات برای تولیدکنندگان باشد. 

 

وی با بیان اینکه شرکت‌های خدمات زیربنایی باید در کنار تولید کنندگان باشند، تصریح کرد: مدیران استان هر چقدر می‌توانند اختیارات را به خود شهرستان‌ها بدهند لذا برای حل مشکلات واحدهای صنعتی نیازی به حضور استاندار در شهرستان‌ها نیست بلکه می‌توانید با مراجعه به بخش‌های مربوطه مشکل را حل کنید اگر حل نشد در خدمتتان هستیم.

 

استاندار آذربایجان شرقی در آخر گفت: منتظر یارانه و وام نباشید، چنین چیزی تصویب نشده است؛ ظرفیت واحدهای موجود استان مثل شالی‌کوبی باید بررسی شود زیرا مجوز بیش از نیاز موجب متضرر شدن دولت و دیگر واحدهای مشابه می‌شود.

 

استاندار آذربایجان شرقی پیشتر بخاطر افتتاح های هفته دولت(سال ۹۴)، مراسم معارفه حیدری آزاد فرماندار سابق میانه و یکبار هم هنگام تصویب سند تدبیر توسعه میانه حضور پیدا کرده بود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *