فرصت یک‌ماهه به محیط زیست و علوم پزشکی برای بی‌خطر کردن پسماندهای پزشکی/ در صورت تسامح دادگستری برخورد قانونی می‌کند

به گزارش میانا به نقل از فارس، رضا مسعودی‌فر صبح امروز در سومین جلسه کمیته تخصصی پیشگیری از جرائم علیه بهداشت عمومی با تأکید بر بی‌خطر کردن پسماندهای پزشکی اظهار داشت: در این زمینه، سه حوزه بیمارستان‌ها، کلینیک‌های خصوصی و مطب‌های پزشکان باید به وظایف قانونی خود مبنی بر بی‌خطر کردن پسماندهای پزشکی اقدام کنند و با نهادهایی که در این زمینه به وظایف قانونی خود اقدام نکنند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه با تأکید بر نقش سازمان محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام داشت: این دو نهاد وظیفه نظارتی و قانونی مبنی بر بی‌خطر کردن پسماندهای پزشکی دارند و باید بر سه حوزه اعلامی نظارت داشته و در صورت عدم رعایت وظایف قانونی، مراتب تخلف را به دادسرای مرکز استان برای مجازات قانونی گزارش کنند و در صورت تسامح دو نهاد فوق، دادگستری مجبور به برخورد قانونی خواهد شد.

مسعودی‌فر در مورد عوامل مخل بهداشت در زمینه کشاورزی اظهار داشت: در زمینه علل ناامنی بهداشت کشاورزی بحث آب‌های آلوده و کودها و سموم شیمیایی غیرمجاز شناسایی شود تا نسبت به پیشگیری از آن اقدام شود و در صورت نیاز برخورد قانونی اِعمال شود.

وی گفت: بیمارستان‌ها و کلینیک‌هایی که به اخطاریه‌های بی‌خطر کردن پسماندهای پزشکی توجه نکرده‌اند از طریق سازمان محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی استان به دستگاه قضایی معرفی شوند تا برخورد قانونی گردد.

در ادامه پس از بحث و بررسی موارد ذیل مصوب شد:

سازمان محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی استان ظرف یک ماه نسبت به پیگیری قانونی مبنی بر بی‌خطر کردن پسماندهای پزشکی اقدام و نتیجه را اعلام کنند.

به سازمان نظام پزشکی اخطاریه صادر گردد ظرف یک ماه برنامه ها و اقدامات خود را مبنی بر اِعمال وظایف قانونی و نظارت بر بی‌خطر نمودن پسماندهای پزشکی اعلام نماید.

در صورت تسامح و عدم انجام وظایف قانونی توسط سازمان محیط زیست و سازمان نظام پزشکی، دستگاه قضایی با متخلّفان برخورد قانونی نماید.

منشأ آلودگی آب‌های آلوده و تولید کود و سموم شیمیایی غیرمجاز شناسایی گردد تا نسبت به پیشگیری از آن و عنداللزوم برخورد قانونی اقدام شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *