تکلیف فرمانداران به تدوین سند توسعه روستایی در شهرستان ها

به گزارش ميانا به نقل از مهر ؛ محمد صادق پورمهدی، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بعد از ظهر یکشنبه در اولین جلسه کارگروه تخصصی توسعه روستایی و مناطق محروم استان گفت: متاسفانه نظام برنامه ریزی کشور از سال های گذشته تا کنون ضعیف بوده است و این امر باعث شده در برنامه ریزی توسعه مشکل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، عدم توسعه متوازن در توسعه روستاها و حتی شهرها به چشم می خورد ادامه داد: متاسفانه تعداد ساکنین روستاها روز به روز کاهش می یابد و آن هایی هم که در روستا می مانند انتظار دارند که روستای آنان در مدت زمان کوتاهی به شهر تبدیل شود.

پورمهدی توسعه روستایی در کشور را نیازمند نگرش حجمی دانست و اظهار داشت: در کنار نگرش کالبدی و ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی به روستاها باید به دیگر مشکلات موجود همچون مشکلات فرهنگی، بهداشتی و .. نیز بیش از پیش توجه شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر لزوم تبدیل کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن و صنعتی تاکید کرد و ابراز داشت: کشاورزی سنتی نه می تواند درآمد روستاییان را افزایش دهد و نه می تواند نیاز مورد نیاز کشور به محصولات کشاورزی را تامین کند.

این مقام مسئول بر لزوم توجه به افزایش اشتغال و درآمد روستاییان در روستاها تاکید کرد و گفت:  متاسفانه از چند سال گذشته تا کنون ، اراضی کشاورزی به جای اینکه تجمیع شوند روز به روز خرد تر شده اند که بهتر است مسئولان مربوطه سیاست های مناسبی برای تجمیع اراضی کشاورزی اتخاذ نمایند.

وی با بیان اینکه توسعه روستایی مختص یک یا چند روستای خاص نیست ادامه داد: مقوله توریسم و گردشگری از مهم ترین مسائلی است که باید در تمامی روستاها متناسب با ظرفیت های آن مورد توجه قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از فرمانداران خواست که مشابه این جلسات را در جلسات شهرستانی خود تشکیل داده و سند توسعه روستایی شهرستان ها را تدوین کنند.

وی در ادامه سخنان خود  با بیان اینکه امسال، تا کنون بیش از 45 میلیارد تومان به حساب دهیاری های استان واریز شده است اظهار داشت: تمامی سازمان ها و نهادها باید از دهیاران برای حل مشکلات روستاها بیش از پیش استفاده کنند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *