پرداخت بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به کشاورزان آذربایجان شرقی

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، کریم مهری، با اشاره به عملکرد سه ساله سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: افزایش ۸۱ درصدی میزان خرید گندم داخلی از ۲۰۶ هزار و ۵۲۴ تن در سال ۹۲ به بیش از ۳۷۲ هزار و ۴۹۰ تن در سال ۹۴ و بیش از ۵۳۰ هزار تن در سال ۹۵ تا تاریخ هشتم شهریور،  و تولید محصولات کشاورزی به میزان ۵٫۱ میلیون تن در سال ۹۴ را می‌توان از شاخص‌ترین این موارد برشمرد.

وی افزود: با پرداخت بیش از ۱۲۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از سال ۹۲ تا ۹۴، بالغ‌بر ۲ هزار و ۸۴ دستگاه انواع تراکتور و ۱۰۹ دستگاه انواع کمباین و ۲ هزار ۶۶۴ دستگاه انواع ادوات و تجهیزات کشاورزی در اختیار بهره‌برداران قرارگرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه در سال ۹۵ نیز ۵۹٫۳۱ میلیارد تومان برای تجهیز و مکانیزاسیون ماشین‌آلات کشاورزی اختصاص‌ یافته است، گفت: ارتقاء ضریب مکانیزاسیون از ۱٫۵۹ درصد سال ۹۲ به ۱٫۷ درصد سال ۹۴ از نتایج ارزشمند حمایت‌های عمومی دولت و سازمان از کشاورزان و تولید است.

مهری کاهش نرخ سود تسهیلات سرمایه‌گذاری برای بخش کشاورزی از ۲۱ درصد سال ۹۲ به ۱۵ درصد سال ۹۵، اعلام به‌موقع و مناسب قیمت‌های خرید تضمینی محصولات کشاورزی و تولید و معرفی ۶ رقم اصلاح‌شده بذر و نهال در بخش‌های زراعت و باغبانی را از دیگر دستاوردهای حمایت دولت و جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از کشاورزان دانست.

وی، با اشاره به رونق اقتصادی و تجاری محصولات کشاورزی در ۳ سال اخیر، تصریح کرد: صادرات کالاهای کشاورزی از گمرکات استان به ارزش ۲۶۰ میلیون دلار در سال ۹۲ به ۲۷۷ میلیون دلار در سال ۹۴ افزایش‌یافته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، با اشاره به انجام طرح‌های ویژه و ظرفیت‌های جدید برای تولیدات کشاورزی در سطح استان افزود: بهره‌برداری از منابع آب رودخانه مرزی ارس، فعالیت‌های احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و زه کشی در سطحی معادل ۴ هزار و ۶۵۰ هکتار اراضی حاشیه ارس، آماده برگزاری مناقصه جهت اجرای عملیات تجهیز و راه اندازی است.

وی افزود: احداث و آماده بهره‌برداری شدن فاز اول بزرگ‌ترین و مکانیزه‌ترین گلخانه شیشه‌ای کشور در منطقه آزاد تجاری ارس به مساحت ۱۳ هکتار، ایجاد شرکت شهرک‌های کشاورزی، توسعه کشت‌های متراکم (گلخانه‌ای) جهت افزایش تولید در واحد سطح، سرمایه‌گذاری برای ساخت سالن گلخانه‌ای یکپارچه کشوری برای تولید سبزی و صیفی به ظرفیت ۵۰۰۰ تن و اشتغال  280 نفر در این راستا است.

مهری در پایان خاطرنشان کرد: کسب رتبه اول کشوری برای دو سال پیاپی در جذب اعتبارات توسعه مکانیزاسیون کشاورزی،، کسب رتبه اول کشوری در آموزش کارکنان سازمان برای دومین سال متوالی و تدوین سند تدبیر توسعه کشاورزی استان به‌عنوان اولین دستگاه  در بین دستگاه‌های اجرائی استان با ۹ هسته کلیدی، ازجمله افتخارات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی طی ۳۶ ماه گذشته است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *