حذف رشته های مجتمع آموزش عالی سلامت میانه از دفترچه انتخاب رشته/ دست دانشجویان و علاقه مندان به رشته های پزشکی در حنا ماند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، بهمن ماه سال گذشته و در دویست و سی امین جلسه شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی بود که شورای گسترش دانشگاههای علوم پزشکی موافقت قطعی خود را با ایجاد مراکز تحقیقاتی وابسته به دانشگاههای علوم پزشکی را اعلام کرد.

 

در این شورا راه اندازی رشته های تخصصی دستیاری در برخی از دانشگاههای علوم پزشکی به تصویب رسید که تاسیس مجتمع آموزش عالی سلامت در شهرستانهای قائن، خوی، میانه و گنبد کاووس از جمله آنان بود.

 

راه اندازی رشته بهداشت عمومی در مقطع کاردانی در مجتمع های آموزش عالی سلامت خواف، میانه، دورود و کاردانی رشته هوشبری در دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز از دیگر تصمیماتی بود که شورای گسترش با آن موافقت کرد.

 

در دفترچه آزمون سراسری رشته کاردانی بهداشت دهان و دندان در مجتمع آموزش عالی سلامت میانه برای بهمن ماه سال گذشته پذیرش دانشجو کرد و این مجتمع دارای ۲ رشته تحصیلی شد.

 

در همین راستا مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان مرند هم زمان با آخرین روز هفته دولت به بهره برداری رسید.

 

این مجتمع آموزش با اعتباری در حدود چهار میلیارد ریال مورد بهره برداری قرارگرفت و هزینه های صورت گرفته برای ساخت و بهره برداری از مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان مرند توسط یک خیر مرندی تقبل شده است.

 

این اتفاق در حالی رقم می خورد که شهرستان میانه از اختصاص ساختمان مجزا برای این مجتمع طی سال گذشته عملکرد مطلوبی از خود نشان نداد و کلاس های سال گذشته رشته های مصوب در سایر دانشگاه های موجود و با بهره گیری از امکانات آنها شکل گرفت.

 

در حالی که با اندکی مقایسه در خواهیم یافت شهرستان مرند در ابتدا با فراهم ساختن زیر ساخت ها و احداث ساختمان از مهر سال جاری نسبت به پذیرش دانشجو اقدام خواهد کرد و با شرایط موجود بعید به نظر می رسد شرایط پیش آمده در شهرستان میانه گریبان گیر آنها شود.

 

حالا امسال در رشته های دفترچه انتخاب رشته علوم تجربی خبری از مجتمع آموزش عالی سلامت میانه نیست و رشته های مصوب از دفترچه حذف شده است!

 

شورای گسترش آموزش عالی این امتیاز را به میانه داد که بعد از یک سال امتیاز آن سلب شد و در حالی که قرار بود این رشته های علوم پزشکی بارها در وعده مسئولن در بهبود وضعیت بهداشت و درمان تأثیرگذار باشد حال دست دانشجویان و علاقه مندان را حنا گذاشته است.

 

انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

  1. در این شهر چه می گذرد حذف بانک های تازه تاسیس رسالت ،صنعت و معدن و سرمایه و اینک هم مجتمع آموزش عالی سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *