قوانین مهم خوردن سالاد برای چاق‌ها و لاغرها

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد حسین عزیزی متخصص تغذیه، با بیان اینکه سالاد سبزیجات حاوی مواد مغذی و کم کالری است ،گفت: افراد چاق مجازهستند در طول روز به هر اندازه که می خواهند، سالاد بخورند.

 

عزیزی با اشاره به این نکته که افراد چاق باید از سالاد های بدون سس و روغن استفاده کنند،ادمه داد: سالاد آن ها باید حاوی کاهو،خیار،گوجه ،هویج و انواع کلم باشد و باید آن را به جای انواع  سس حتی سس ماست ،کنجد ،کم چرب و روغن زیتون با آب لیمو،آب قوره و ماست کم چرب بخورند .

 

این متخصص تغذیه تاکید کرد:مصرف سالاد جحم معده ی افراد چاق را با مواد کم کالری پر می کند و باعث زود سیر شدن آن ها و جلوگیری از ورود مواد غدایی چرب و پر کالری به معده ی آن ها می شود و همچنین با دفع سریع آن به لاغر شدن کسانی که اضافه وزن دارند کمک ویژه ای می کنند.

 

عزیزی افزود:توصیه می شود افراد لاغر از سالاد استفاده نکنند چرا که بر خلاف این تصور که این خوراکی  اشتهای افراد بالا می برد مصرف آن باعث زود سیر شدن افراد کم وزن ،جلوگیری از غذا  خوردن و لاغر تر شدن آن ها می شود. 

 

وی درباره ی مصرف سالاد توسط سالمندان بیان کرد: سالمندان اشتهای خود را به مواد غذایی از دست می دهند واز آنجایی که  بسیاری آز آن ها از کمبود ویتامین در بدن خود رنج می برند بهتر است در درجه ی اول غذا بخورند و بعد از آن از سالاد استفاده کنند.

 

عزیزی بیان کرد:افراد مسنی که اضافه وزن دارند و دچار بیماری قند و کلسترول بالا هستند بهتر است همراه وعده های غذایی خود سالاد بخورند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *