حرکت خزنده اما بسیار فعال نفوذ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، در این چارچوب، نفوذ به ارتباط گیری مستقیم یا تاثیرگذاری غیرمستقیم دشمن بر تشخیص، تصمیم و اقدام در جهت برهم خوردن منافع کشور هدف و تامین منافع سلطه گران به دست خود کشورهاست. هدف نفوذ، شکل دادن بدنه ذینفع در نخبگان و مسئولین است که در چارچوب خواست دشمن، مسائل را فهم کرده، تصمیم گرفته و اقدام کنند که مجموعه این افراد یا ساده اندیش، خام و بی بصیرت هستند و یا افرادی که به جبهه دشمن پیوسته اند، می باشند.


در کشور ما یک حرکت خزنده اما بسیار فعال در بین مسئولین جهت نفوذ در مراکز تصمیم گیری یا تصمیم سازی وجود دارد. این حرکت خزنده و جریان نفوذ، افرادی تربیت می کند متدین، نمازخوان، با چهره ای مذهبی و تحصیلات عالیه، متمول و صاحب نفوذ، اما شیفته غرب که اعتقادی به آرمانهای انقلابی و مکتب حضرت امام (ره) و مبارزه با نظام جهانی سلطه ندارد، بلکه معتقدند که باید تابع نظام جهانی باشیم. وقتی چنین افرادی سرکار بیایند به اعتقاد دشمن می شود و نظام جمهوری اسلامی را از درون دچار استحاله می کنند.


از طرف دیگر استکبار جهانی با استراتژی ایجاد رعب و وحشت و خودکم بینی و ترس و بزرگ بینی دشمن توسط مسئولین روش بی هزینه یا کم هزینه ای است که دشمنان را به اهداف از پیش تعیین شده اش می رساند.


در پیش گرفتن خط سازش، مبتلا شدن به بیماری خود کوچک بینی، برخی به دلیل داشتن سر و سرّ با بیگانگان و بعضی نیز به دلیل داشتن تحلیل های غلط و قابل اعتماد دانستن آمریکا، راه نفوذ، فشار، تهدید و تحریم را باز می کنند و برخی که می خواستند دم کدخدا را ببینند و تکیه گاهی داشته باشند، وقتی با جاخالی دادن کدخدا و پیمان شکنی اش مواجه می شوند باز هم به عقبه سنگین ملت و نگاه به درون و توکل بر خدای جهان بی توجه بوده و مجری پروژه های براندازانه دشمن هستند؟


 راهکار دیگر قدرتهای استعمارگر در راستای براندازی اینست که بطور دائم دنبال حربه ها و راههای نفوذ جدید و جایگزین هستند تا نگذارند فرصتی از دست برود و در این راه از همه ابزارها و راهکارها جهت ایجاد گسست بین ملت و دولت یا ملت و نظام بهره کافی را می برند. یکی از شیوه های دشمن برای ایجاد نارضایتی و ناامیدی عمومی در بین یک ملت نسبت به حکومت خود، اعمال فشارهای عمده اقتصادی و سخت کردن معیشت مردم است تا دولت یک کشور را ناکارآمد و ناتوان جلوه دهند.


این ایجاد گسست در حوزه های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی نیز به روشهای مختلفی القا یا ایجاد می شود. به عنوان مثال القای نبود آزادی بیان و رعایت حقوق بشر، آزادیهای سیاسی و حزبی و فقدان آزادی اجتماعی و مدنی. اتهاماتی که دشمن در طول سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره بر کشور ما وارد کرده و همواره تلاش کرده تا جمهوری اسلامی ایران را به سلب آزادیهای اجتماعی متهم نموده که در این راه برخی جریانات و چهره های سیاسی خاص با گرایش های فکری نزدیک به غرب و یا همسو با آن نیز، آب در آسیاب دشمن ریخته اند.

به همین خاطر غرب راهبرد نفوذ دادن چهره های سیاسی نزدیک به خود را به داخل ساختار سیاسی نظام را در پیش گرفته است. همین امر موجب شده دولتمردان اروپایی و آمریکایی به خود اجازه دهند درباره انتخابات در ایران و الزامات آن سخنرانی کنند.


راه مقابله با نفوذ، تکیه بر توانمندی انقلاب و یگانه راه ادامه حیات انقلاب اسلامی و حتی پیشرفت و موفقیت در سیاست، دیپلماسی، اقتصاد و فرهنگ اتکا بر ارکان انقلاب با تفکر انقلابی است.


 نگارنده: قربان امینی

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *