قاچاق کالا از ‌‌مناطق آزاد و برخی ‌گمرکات ‌جلوی رشد اقتصادی را گرفته/‌افزایش ۳۰ درصدی مالیات ‌نگران‌کننده است‌

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری صبح امروز در دیدار با وزیر اقتصاد و دارایی که در بیت امام‌جمعه تبریز برگزار شد، با تبریک هفته دولت، گزارش وزیر اقتصاد از وضعیت فعلی کشور را امیدوارکننده دانست و اظهار داشت: وزارت اقتصاد در لبه تیز موضوع اشتغال، اقتصاد و… قرار دارد و امیدواریم شاهد شکوفایی اقتصاد با اجرای شدن اقتصاد مقاومتی باشیم.

وی با اشاره به نامه وزیر اقتصاد به رئیس‌جمهور در زمینه رکود و هشدار نسبت به بحران، افزود: صحبت‌های امروز شما آن نگرانی‌ها را برطرف می‌کند و امیدواریم به خط ایده آل برسیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان، با اشاره به معضل قاچاق از مبادی مناطق آزاد یا گمرکات رسمی گفت: یکی از موانع رشد اقتصادی و رونق تولید، واردات بی‌رویه و کالای قاچاق است که اگر دولت در این زمینه فعال شود، تولیدات رونق یافته و از رکود خارج می‌شوند.

امام‌جمعه تبریز، با بیان اینکه بازار پر از جنس قاچاق کالاهایی است که مشابه داخلی دارد، ابراز داشت: مبارزه با قاچاق و کاهش واردات بی‌رویه کار سختی نیست، می‌شود با مراقبت‌ها و سختگیری‌ها منشأ آن را خشکاند و امیدوارم تا پایان سال به نتایج ملموس برسیم.

آیت‌الله شبستری بابیان اینکه لایحه‌ای مطرح است که ۳۰ درصد به مالیات افزوده شود که این نگران‌کننده است، تصریح کرد: این قانون با توجه به رکود حاکم بر اقتصاد به تجدیدنظر نیاز دارد.

وی افزود: تولیدکنندگان و افراد اگر ببینند این مقدار مالیات افزایش می‌یابد، از تولید دلسرد می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، با تأکید بر اینکه پرداخت مالیات، مثل خمس و زکات واجب شرعی است، اظهار داشت: با وجود واجب بودن نباید در حق مردم اجحاف شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *