به جای زنان بی‌سواد بانوان فرهیخته در مراسمات مذهبی سخنرانی کنند

به گزارش میانا به نقل از آناج، آیت الله محسن مجتهد شبستری در دیدار با جمعیت بانوان فعال و فرهیخته آذربایجان‌شرقی با اشاره به وظایف زنان و مردان در عرصه فعلی، اظهار داشت: زنان علاوه بر اصلاح خود باید جامعه را نیز بازسازی کنند علی الخصوص در جامعه فعلی که در و دیوار درس فساد اخلاقی را می‌دهد و وظیفه مردان و زنان فرهیخته بسیار سنگین است.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای است که برای عموم مسلمانان ضروری بوده و در شرایط فعلی که فرهنگ بیگانه در جامعه ما ترویج می‌شود مسئولیت بانوان فرهیخته در این زمینه دشوار است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: در جامعه ما تبلیغ صحیح دینی کم است لذا تشکل‌هایی مثل جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی استان باید توسعه یابند و در محیط های مختلف به تبلیغ دین اسلام بپردازند.

وی با اشاره به اینکه بانوان در دفاع مقدس، انقلاب و حفظ آن نقش بسیار تاثیرگذاری داشتند اظهار کرد: بانوان باید امروز نیز که شرایط جامعه حساس تر شده است و در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن تلاش کنند.

امام جمعه تبریز بیان داشت: در عرصه دینی دشمنان فعالیت های زیادی را انجام می دهند ولی متأسفانه تبلیغات دینی ما ضعیف است و با وجود اینکه مراسم های سخنرانی زیادی در بین بانوان برگزار می شود ولی اغلب این سخنرانی ها در جمع بانوان بی سواد است.

وی با بیان اینکه بازار سخنرانی برخی بانوان بی‌سواد در مراسمات مذهبی گرم است است، خطاب به بانوان حاضر در جلسه گفت: شما فرهیختگان باید در جهت آموزش های دینی در جمع بانوان اقدام کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از زمان صدر اسلام تا به امروز بانوان زیادی در راه اسلام شهید شده اند و در عرصه فعلی بانوان فرهیخته می توانند در محیط کاری‌شان اطرافیان را ارشاد کنند.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به حساسیت عرصه فعلی گفت: در هیچ زمانی به اندازه عرصه فعلی وظیفه مان سنگین نبوده و مسئولیت کسانی که می توانند خدمتی در توسعه فرهنگ دینی کنند، سنگین تر شده است.

وی از کم لطفی برخی بانوان در امور دینی انتقاد کرد و افزود: حضور بانوان در عرصه های دینی علی الخصوص در نماز جمعه کمرنگ شده است و به نظر می‌رسد یک ریشه نا آگاهی دارد و آن اینکه برخی تلقی می کنند حضور در صحنه های انقلاب به اتمام رسیده است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *