آمریکا به اتباعش هشدار داد به ایران سفر نکنند

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از فری بیکن، وزارت خارجه آمریکا روز گذشته (دوشنبه) به اتباعش هشدار داد تا از سفر به ایران که امتناع کنند. به ادعای این نهاد آمریکایی بازداشت اتباع آمریکایی در ایران به یکی از اولویت‌های تهران تبدیل شده است.

وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه خود آورده است: هشدار سفر به معنی برجسته کردن خطر بازداشت شهروندان آمریکایی به ویژه افرادی است که دو تابعیتی هستند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: شهروندان آمریکایی که به ایران سفر می‌کنند باید به دقت به خطرات سفر توجه داشته و درصدد به تعویق انداختن سفر خود باشند.

طبق این اطلاعیه شهروندان آمریکایی که در ایران اقامت دارند باید به دقت گزارشات رسانه‌ها را دنبال کرده و با نظارت کامل بر شرایط داخلی خطرات باقی ماندن در کشور را مورد ارزیابی قرار دهند.

در این هشدار ادعا شده است: مقامات ایران شهروندان آمریکایی به ویژه افرادی که دارای تابعیت دوگانه هستند را بازداشت کرده و مورد آزار قرار می‌دهند.

دولت اوباما به طور ویژه نسبت به فعالیت خطوط هوایی تجاری با ایران ابراز نگرانی کرده که علت آن شرایط نامناسب عراق و سوریه است. این تصمیم گیری درحالی صورت گرفته که شرکت‌هایی مانند بوئینگ به دنبال قراردادهای میلیون دلاری با ایران هستند.

در اعلامیه وزارت خارجه آمریکا هشدار داده شده که توانایی دولت این کشور در کمک به شهروندانش در ایران در مواقع ضروری به شدت محدود است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *