بازی با آبروی دختران میانه ای با انتشار تصاویر در فضای مجازی/ آبروی رفته ای که دیگر باز نمی گردد+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، امروزه چگونگی استفاده فرزندان از فضای مجازی تبدیل به دغدغه خانواده ها و از طرفی تبدیل به تفریح اصلی جوانان و نوجوانان شده است. استفاده از این فضا در برخی از خانواده ها به صورت نامحدود می باشد که ممکن است خطرات جبران ناپذیری را برای افراد دربر داشته باشد، این خطرات علاوه بر هنرمندان و افراد مشهور جهان این بار گریبانگیر جوانان شهرستان میانه شده است.

اخیرا در یک فضای مجازی ( اینستاگرام ) شخصی با به اشتراک گذاشتن برخی از تصاویر خصوصی دختران و پسران میانه ای با بد نام نموندن آن ها و با استفاده از نام شهرستان میانه برای صفحه اش،  هم آبروی صاحبان تصاویر را به خطر انداخته  وهم باعث ایجاد نارضایتی و شایعات فراوان در سطح شهر و خانواده های منتسب به تصاویر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید سلیمی استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با میانا با بیان این موضوع که در درجه اول والدین خود باید کمتر از این فضاها استفاده کنند تا کودکان نیز ترغیب شده و استفاده ی خود را به حداقل برسانند، افزود: بهترین روش برای جلوگیری از اینگونه خطرات برنامه ریزی برای اوقات فراغت فرزندان منطبق بر استعدادهایشان است که آنها بیشتر به سمت دنیای حقیقی بروند.

وی با اشاره به مسائل اخلاقی و  مخرب فضای مجازی باید بصورت کامل برای فرزندان و نسل امروز تشریح گردد، اظهار داشت:  گاهاً مشاهده می شود که ذهن برخی از نوجوانان و جوانان قادر به تجزیه و تحلیل آسیب های مجازی نیست و این موجب سوء استفاده برخی اشخاص از تصاویری که گاهاً منطبق با موازین شرعی و اسلامی نیست، می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فضای مجازی علاوه بر اینکه فاصله ها را کم کرده بر ارتباطات ما سرعت بخشیده،در عین حال فضایی خطرناک و اعتیاد آور است، خاطرنشان کرد: افراد باید با شناخت کامل و با بصیرت از این فضا استفاده کرده و آسیب ها و خطرات احتمالی آن در نظر داشته باشند.

بدون شک نوجوانان و جوانانی که با انتشار تصاویر نامتعارف که اغلب با موازین شرعی مغایرت دارند، ضمن اینکه قوانین جمهوری اسلامی ایران زیر پا می گذارند، فرصت سوء استفاده و بهره برداری در جهت اغراض شخصی  سودجویان و گرگ های سرگردان فضای مجازی را نیز فراهم می سازند.

 

بازی با آبروی دختران میانه ای با انتشار تصاویر در فضای مجازی

 

خبرنگار : نیما پاکدل – میانا

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *