اگر از تیرگی آرنج و زانوی خود رنج می برید این نکات را رعایت کنید

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیر هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو، گفت: تیرگی پوست آرنج و زانو بیماری به حساب نمی‌آید و در اثر ضخیم شدن پوست به وجود می آید. 
  
وی در راستای روند درمانی این تیرگی ها اظهار داشت: درمان به صورت کامل وجود ندارد و استفاده از کرم های مختلف و لیزر تا حدودی می تواند  تیرگی ها را از بین ببرد. 
 
احسانی تصریح کرد: اصطکاک مداوم، تماس با نور خورشید یا حتی خشکی پوست باعث پدید آمدن تیرگی های آرنج و زانو می شود. 
 
عدم رعایت بهداشت 

وی ادامه داد: عدم رعایت بهداشت و تجمع سلول‌های مرده در نواحی آرنج و زانو می‌تواند یکی از علل تیرگی پوست این نواحی مخصوصا در کودکان باشد. 
 
اصطکاک مداوم  

احسانی تاکید کرد: آرنج و زانو نواحی هستند که بیشتر در معرض تماس با محیط و اصطکاک با وسایلی مانند؛ مبل، فرش، میز قرار می‌گیرند و این آسیب‌های مداوم سبب افزایش ضخامت پوست در این نواحی و تیره شدن آنها می‌‌شود. 
 
نشستن بر زانو و لم دادن روی آرنج  

وی خاطر نشان کرد: فشار و اصطکاک ناشی از نشتن بر زانو و لم دادن روی آرنج باعث افزایش ضخامت و تیرگی این نواحی می شود. 
 
تماس زیاد با نور آفتاب
 
این متخصص پوست و مو گفت: رنگ طبیعی پوست به سه عامل هموگلوبین، کارتنوئید و ملانین وابسته است. ملانین ماده ای است که توسط  سلول هایی به نام ملانوسیت در پوست تولید می شود و افزایش سلول های رنگدانه ساز با تغییر رنگ و ایجاد لکه های پوست همراه است. 
 
احسانی ادامه داد: بیماری ها و اختلالات ژنتیکی، بیماری های سوخت و ساز سلولی، هورمونی و التهابی، عفونت های موضعی پوست، کمبود ویتامین و سوء تغذیه نیزمی توانند از عوامل تغیر رنگ در پوست افراد باشد. 
 
 وی تصریح کرد: کسانی که در تماس زیاد نور آفتاب هستند به دلیل افزایش تولید ملانین، با پوستی تیره مواجه می شوند. 
 
 خشکی پوست  

احسانی خشکی پوست را از عوامل اصلی تیرگی پوست دانست و بیان داشت: میزان غدد چربی ناحیه آرنج و زانو کمتر از سایر نواحی بدن است و به همین علت احتمال خشکی و در نتیجه تیرگی پوست افزایش می یابد. 
 
وی تصریح کرد: بروز بیماری های دیگر از جمله سندرم آدیسون، سندرم تخمدان پلی کیستیک و تغییرات هورمونی که در بارداری رخ می‌دهد از علل تیرگی پوست آرنج و زانو است. 
 
احسانی یاد آور شد: کرم های مرطوب کننده و ژل های روشن کننده (حاوی عناصری چون؛ اسید لاکتیک، عصاره شیرین بیان، روغن گل پامچال،عصاره گریپ فروت و …) در بهبود تیرگی ها نقش به سزایی دارند اما باعث از بین رفتن کامل آنها نمی شوند. 

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *