ولنگاری در فضای مجازی و اعتیاد دو عامل اصلی وقوع طلاق در شهرستان بناب

به گزارش میانا، فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، سعید قاسمی‌وند در جلسه اجلاس فصلی مجمع بسیج شهرستان بناب که با حضور مسؤولان شهرستان برگزار شده بود، با اشاره به آمار طلاق در شهرستان بناب اظهار داشت: آمار طلاق در این شهرستان در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳، ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی تأثیر ریش سفیدان محل در کاهش آمار طلاق را ظرفیتی بسیار قوی عنوان کرد و افزود: در سال ۹۴ بیشتر از سال ۹۳ دادخواست طلاق داشتیم، علی‌رغم آن کاهش درصد طلاق در سال ۹۴ اتفاق افتاده است و این تنها به همت شوراهای حل اختلاف، ریش سفیدان و افراد با نفوذ شهرستان صورت گرفته است.

رئیس دادگستری شهرستان بناب ادامه داد: برای کاهش آمار طلاق از حداکثر ظرفیت ریش سفیدان محل، نهایت استفاده شده است و باید راهکار دیگری بیابیم.

قاسمی‌وند عوامل اصلی وقوع طلاق در بناب را ولنگاری در فضای مجازی و اعتیاد عنوان کرد و گفت: نمی‌شود اعتیاد را ریشه کن کرد، این شدنی نیست، اما می‌توانیم درصد آن را کاهش دهیم.

وی با اشاره به آسیب‌های جدی فضای مجازی در جامعه، اظهار داشت: ولنگاری در فضای مجازی حتی در خانواده‌های مستحکم باعث شده است که آقا به خانم و خانم به آقا شکاک شوند.

رئیس دادگستری شهرستان بناب از اعضای مجمع بسیج شهرستان خواست این مورد را جدی گرفته و در شش ماهه دوم راهکارهای لازم را ارائه کنند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *