نباید ایثار اسرای ایرانی در میان ورق‌های تاریخ دفن شود/انتقال تجربیات آزادگان به نسل‌های آینده

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، سردار غلام عسگر کریمیان صبح امروز در دیدار جمعی از آزادگان آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه در استان، با بیان اینکه اسیران جمهور اسلامی ایران در دوران جنگ تحمیلی، همانند اسیران سایر جنگ‌ها نبود اظهار داشت: اسیران جمهوری اسلامی به صورت مردان عاشورایی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شرکت کردند و زینبی وار در اسارت به سر بردند.

وی افزود: صبر و استقامت اسرای ایرانی در جنگ تحمیلی قابل ستایش بوده و آنان با توسل و استعانت از پروردگار و ائمه معصومین (ع) سختی و عذاب شکنجه‌ها را بر جان خریدند و همانند آزاد مردان در زندان‌ها سرود آزادگی سردادند.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به عظمت روحی و جسمی آزادگان ۸ سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: اگر تندیس‌هایی از چهره آزادمردان این مرز و بوم طراحی شده و در ورودی شهرها نصب گردند، نمی‌توانیم حتی ذره‌ای از ایثار، شجاعت و استقامت آنها را نشان دهیم.

سردار کریمیان با تاکید بر اینکه لطف الهی همیشه شامل احوال نیروهای جمهوری اسلامی ایران بود، تصریح کرد: تقدیر بسیاری از اسیران جنگی به صورتی بود که حتی بعد از مدت‌های طولانی از اسارت آنها و حتی برگزاری مراسم ختم برای اسیران، دوباره آنها به آغوش وطن و به آغوش خانواده برگردند.

وی در پایان با بیان اینکه زنده نگهداشتن یاد و خاطرات اسیران جنگی از وظیفه‌های امروز ما است، افزود: اسیران جنگ تحمیلی باید خاطرات و تجارب خود را در اختیار مردم قرار دهند تا این آزادگی‌ها و ایثار در میان ورق‌های تاریخ دفن نشده و نسل به نسل ادامه یابد، چراکه همه این آزادگی‌ها قابل تقدیر و ستایش است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *