آمریکا و عربستان حق دخالت در سوریه را ندارند/ پیروزی این کشور قریب‌الوقوع است

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در جمع خبرنگاران در رابطه با اوضاع ترکیه و سفر محمدجواد ظریف وزیرامورخارجه کشورمان به ترکیه گفت: آنچه که در ترکیه رخ داده نتایج مختلفی دارد و دوستان واقعی کشور ترکیه مشخص شد، ایران دوست واقعی ترکیه بود زیرا زمانی که آن حاشیه‌ها به وجود آمد به کمک مردم و دولت ترکیه رفت و از دولت قانونی ترکیه حمایت کرد.

وی در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران از این آزمایش سربلند بیرون آمد زیرا دولت ترکیه و جمهوری اسلامی ایران در زمینه دین و فرهنگ مشترک هستند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تصریح کرد: سفر ظریف به ترکیه سفری به موقع بود و دیدار وی با اردوغان و مقامات آن کشور و حضور در نماز جمعه کاری ارزشمند بود، امیدواریم دولت ترکیه بتواند بر مشکلاتش فائق آید و تفاهم ایران و ترکیه روز به روز بیشتر شود.

ولایتی ادامه داد: یکی از مسائل تصمیم‌گیری راجع به آینده سوریه است و باید از دیدگاه دولت قانونی سوریه دفاع کرد و کشورهایی مانند آمریکا و عربستان حق دخالت در سوریه را ندارند و عذرشان قانونی نیست، گذشت زمان در ۵ سال نشان داد مردم سوریه همراه با دولتشان هستند و پیروزی دولت سوریه قریب‌الوقوع است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم که با ترکیه به توافق برسند، خاطر نشان کرد: دیدگاه جمهوری اسلامی ایران نسبت به ملت و دولت سوریه تغییر نکرده و همچنان از دولت قانونی بشاراسد حمایت می‌کنیم.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *