ایران صفر – آرژانتین ۳ / ناکامی والیبالیست‌ها در گام نخست

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، رقابت تیم ملی والیبال ایران در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ ریو، از ساعت ۶:۰۵ به وقت ایران آغاز شد. جایی که شاگردان رائول لوزانو آرژانتینی مقابل تیم ملی والیبال آرژانتین که از هدایت خولیو ولاسکو بهره مند است، به میدان رفتند. دیداری که قضاوت آن بر عهده فابریزیو پاسکوالی از کشور ایتالیا بود.

 

تیم ملی والیبال ایران در حالی که نخستین دیدار خود در تاریخ مسابقات المپیک را تجربه می‌کرد در پایان با نتیجه ۳ بر صفر مقابل آرژانتین شکست خورد تا نبرد دو مربی آرژانتینی به سود ولاسکو تمام شود.

 

** ایران ۲۳ – آرژانتین ۲۵

 

رائول لوزانو برای آغاز این دیدار، سعید معروف، سید محمد موسوی، شهرام محمودی، حمزه زرینی، میلاد عبادی پور و مهدی مرندی را به میدان فرستاد. تیم ملی والیبال ایران نخستین امتیاز این دیدار را از آن خود کرد و در ابتدای این ست نسبت به حریفش برتری داشت.

 

 دو تیم با برتری تیم ملی ایران به اولین وقت استراحت فنی این مسابقه رفتند اما دومین وقت استراحت فنی در حالی برگزار شد که ایران برتری خود را از دست داده و ۱۶ بر ۱۴ از یاران ولاسکو عقب افتاده بود. دفاع خوب بازیکنان آرژانیتن مانع از کسب امتیاز برای یاران ایران می‌شد. لوزانو دست به تعویض زد و فرهاد قائمی را جانشین میلاد عبادی پور کرد. 

 

این تعویض اما کار به جایی نبرد و این تیم آرژانتین بود که همچنان نسبت به حریف برتری داشت.ایران ۱۹ بر ۱۶ از یاران ولاسکو عقب افتاده بود که لوزانو  دست به دو تعویضه معروف خود زد و مهدوی و غفور را به میدان فرستاد. امتیاز ۱۷ ایران را حمزه زرینی برای تیم ملی ایران کسب کرد تا اختلاف امتیاز به عدد ۲ برسد. امتیاز دو تیم ۲۲ بر ۲۳ به سود آرژانتین بود که سعید معروف به میدان بازگشت. سرویس عالی سعید معروف و دفاع عالی شهرام محمودی نتیجه را ۲۳ بر ۲۳ به تساوی کشاند.

 

خولیو ولاسکو تقاضای وقت استراحت کرد تا نکات لازم را به شاگردانش گوشزد کند. در ادامه خطای عادل غلامی امتیاز ۲۴ را به تیم آرژانتین داد تا یاران ولاسکو تنها به یک پوئن برای پیروزی احتیاج داشتند که این پوئن را کسب کرده و ۲۵ بر ۲۳ برنده این ست شدند.

 

ایران صفر - آرژانتین یک / ست نخست به یاران ولاسکو رسید

 

**ست دوم : ایران ۲۴ – آرژانتین ۲۶

 

آرژانتینی ها ست دوم این دیدار را در شرایط بهتری آغاز کردند و موفق شدند ۲ امتیاز ابتدای این ست را از آن خود کنند. در ادامه در حالی که حملات بازیکنان آرژانتین به امتیاز تبدیل می‌شد، ایران ۶ بر ۲ از حریف عقب افتاده بود. رائول لوزانو تقاضای وقت استراحت کرد. پس از این وقت استراحت امتیاز هفتم هم به تیم آرژانتین رسید. دریافت در زمین ایران و آبشار میلاد عبادی پور نتیجه را ۷ بر ۴ کرد.

 

 امتیاز چهارم ایران سبب شد ولاسکو تقاضای بازبینی صحنه را ارائه دهد. سرویس خوب سید محمد موسوی امتیاز پنجم را برای ایران به ارمغان آورد و پس از آن جای خالی عادل غلامی نتیجه را ۷ بر ۶ کرد تا اختلاف امتیاز به حداقل برسد. ولاسکو دست به تعویض زد. گونزالنس به میدان آمد و امتیاز هشتم آرژانتین را با یک آبشار بلند کسب کرد. حمله سرعتی یاران ایران توسط میلاد عبادی پور به امتیاز هفتم ایران منجر شد. نتیجه ۸ بر ۷ به سود آرژانتین بود. حمزه زرینی نتیجه را ۸ بر ۸ به تساوی کشاند. 

 

آرژانتینی ها باز هم روی دو حرکتی که هر دو به کونته ختم شد نتیجه را به سود خود کردند و حالا ایران ۱۲ بر ۹ عقب افتاده بود. شاگردان ولاسکو همانند ست اول این دیدار در زدن سرویس نمایش خوبی داشتند و همین سرویس های خوب شرایط خوبی برای آن ها در دفاع و حمله فراهم کرده بود. آبشار شهرام محمودی نتیجه را ۱۲ بر ۱۱ کرد.خطای دست از بازیکنان ایران نتیجه را ۱۳ بر ۱۱ کرد. 

 

اعتراض سعید معروف به داور موجب شد این بازیکن یک کارت هم دریافت کند.پرش بلند کونته و توپ گیری ناقص از مرندی نتیجه را ۱۴ بر ۱۲ کرد. دو امتیاز سرویس از بازیکنان ایران نتیجه را برای دومین بار در طول این ست به تساوی کشاند.امتیاز ۱۶ روی دریافت بد بازیکنان آرژانتین و خطای بازیکنان این تیم به ایران رسید تا تیم ملی ایران ضمن جبران نتیجه از حریف پیش بیفتد. سرویس یاران ولاسکو دو تیم را در امتیاز ۱۶ به تساوی کشاند. در ادمه دو تیم یک به یک کسب امتیاز کردند. 

 

در ادامه این تیم آرژانتین بود که با توپگیری های عالی در عقب زمین موفق شد از ایران پیش افتاده و در نهایت با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ برنده این ست شده و در مجموع ۲ بر صفر از ایران پیش بیفتد.

 

 

ایران صفر - آرژانتین 2 / ست اول و دوم به یاران ولاسکو رسید

 

ست سوم : ایران ۱۸ – آرژانتین ۲۵

 

بازیکنان ایران در حالی که دو ست را از دست داده بودند برای پیروزی به ست سوم آمدند. در امتیازات ابتدایی ایران از حریفش پیش افتاده بود. اما در ادامه باز هم این شاگردان ولاسکو بودند که توانستند ضمن جبران اختلاف امتیاز در امتیاز ۱۰ بر ۸ از  ایران پیش بیفتند. دو تیم در ست سوم این دیدار نمایش پایاپای داشتند. نتیجه ۱۲ بر ۱۳ به سود آرژانتین بود.

 

 آبشار بازیکنان ایران نتیجه را ۱۳ بر ۱۳ کرد. مجتبی میرزاجانپور جانشین میلاد عبادی پور شد. در ادامه باز هم آرژانتینی ها از یاران ایران پیش افتادند و با استفاده از اشتباهات ایران توانستند اختلاف پوئن ایجاد کنند و در آستانه پیروزی در ست سوم و در مجموع برد در این دیدار قرار بگیرند.  ایران ۲۰ بر ۱۶ از شاگردان ولاسکو عقب افتاده بود. لوزانو تقاضای وقت استراحت کرد و به بازیکنانش نکات لازم را گوشزد کرد. اما این وقت استراحت بی فایده بود و تیم ملی ایران در این ست هم متحمل شکست شد تا این دیدار را با نتیجه ۳ بر صفر واگذار کند. 

 

ایران صفر - آرژانتین 3 / ناکامی والیبالیست‌ها در گام نخست

 

تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود در رقابت های المپیک ۲۰۱۶ ریو باید بامداد فردا به مصاف تیم ملی لهستان برود. لهستانی ها دیدار نخست خود را با نتیجه ۳ بر صفر مقابل مصر با پیروزی پشت سر گذاشتند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *