نان میانه در تنور بی کیفیتی می سوزد/مشتری از نانوا می نالد و نانوایان از آرد +عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، طی مطالعات صورت گرفته ۳۰ درصد پروتیین مردم از نان تامین می شود طبیعی است که نسبت به تولید استراتژیک ترین ماده غذایی باید حساسیت ویژه ای اعمال شود.

متاسفانه این موضوع آن چنان که باید مورد توجه قرار نمی گیردبعد از افزایش ۳۰ درصدی نان در سطح کشور انتظار می رفت تا کیفیت نان نسبت به گذشته تغییر پیدا کند که گویا این واقعیت به رویا تبدیل شده است.

هرچند بارها مسئولان بر بهبود کیفیت نان در این منطقه تأکید کرده‌اند و وعده‌هایی نیز از گوشه و کنار به گوش رسیده، اما همچنان شاهد پخت غیرکیفی نان در این منطقه هستیم.از سویی دیگر، بی کیفیت بودن آرد باعث تغییر رنگ یا خمیر بودن دور نان شده و موجب افزایش هدررفت و میزان ضایعات را بالا برده است.

حق مردم است که با کیفیت ترین نان را در سفره خود داشته باشند شکل و حجم نان، طعم، میزان ماندگاری  از جمله عوامل تعیین کیفیت نان است.

برخی از نانوایان و شهروندان شهر میانه می گویند: گندم و آرد مورد نیاز نانوایان کیفیت خوبی ندارد به همین علت نان تولید اغلب نانوایان این شهر مطلوب نیست.

 دیگر شهروند میانه ای در گفتگو با خبرنگار میانا با بیان اینکه نان پخت شده در نانوایی های میانه ماندگاری ندارد، افزود: این نان را فقط می توان به شکل تازه مصرف کرد با توجه به این که تعداد اعضای خانواده ما زیاد است خرید نان برای ما مشکل و دشوار است. 

وی افزود: در حال حاضر کیفیت پخت نان معلولی همانند نان سبوس دار است و نان تازه بعد از چند دقیقه از تنور بیرون آمدن به رنگ تیره متمایل است.

اکثر نانوایان شهر میانه نیز ضمن ابراز نارضایتی از کیفیت آرد خریداری شده، استراحت ندادن به آراد در کارخانه را موجب پایین بودن کیفیت نان عنوان و خاطرنشان کردند: پایین بودن پخت نان باعث حرمتی به برکت خداوند و موجب هدر رفت هزینه در خرید آن و به مخاطره انداختن سلامت تغذیه ای مردم و از همه مهم تر نارضایتی مشتری ها و رکود در کسب و کار است.

سیاهی نان، شوری بیش از حد، تکه تکه شدن نان ها، خمیر شدن آن، کهنگی نان بلافاصله پس از خروج از تنور، غیرقابل مصرف شدن نان در مدت زمان کوتاه، خامی خمیر نان و وجود خمیرهای گلوله شده در نان های بربری و سنگک از جمله مواردی است که مردم به شدت از آن گله مند هستند .

لازم به ذکر است با راه اندازی یکی از دو کارخانه آراد شهرستان میانه طی ماه های اخیر عمده آرد سهمیه ای نانوایی های میانه از محل این کارخانه تهیه و تامین می شود.

 

۲۰۱۶۰۷۲۶_۱۲۵۷۴۰ ۲۰۱۶۰۷۲۶_۱۲۵۷۴۶ ۲۰۱۶۰۷۲۶_۱۲۵۸۱۲

 

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *