تأکید بر تسریع در پروژه راه‌آهن تبریز ـ میانه و بزرگراه تبریز ـ بازرگان

به گزارش میانا به نقل از فارس، محمداسماعیل سعیدی با تأکید بر اینکه ساختارها و زیرساخت‌های استان باید مورد توجه قرار بگیرند، اظهار داشت: در شرایطی که گفته می‌شود استان دروازه اروپا به آسیای شرقی است، هنوز وضعیت ناوگان حمل‌ونقل مناسب نبوده و ناوگان حمل‌ونقل استان فرسوده‌ترین ناوگان حمل‌ونقل کشور است.

وی افزود: بخشی از مشکلات به دلیل کم‌توجهی ایجادشده و برای حل آن نیازمند یک‌همت اساسی هستیم.

وی در ادامه با تأکید بر تسریع در پروژه راه‌آهن تبریز – میانه و بزرگراه تبریز – بازرگان، اضافه کرد: سال گذشته طرح استیضاحی برای وزیر نوشتیم و آمد قول داد که تسریع خواهد شد اما اقدامی انجام‌نشده و امید داریم در این دوره اقدام شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با بیان اینکه یکی دیگر از راهکارهای توسعه اقتصادی استان رفع موانع تولید و صادرات، است، گفت: مطمئناً یکی از عمده مشکلات اشتغال به این بحث برمی‌گردد که بنگاه‌های تولید و شهرک‌های صنعتی زیر ۵۰ درصد فعال هستند و این‌ها نیز با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند و در پایشی که در استان نیز انجام‌شده بود بر این امر صحه گذاشتند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در بخش چرم و کفش، گفت: بخش فرش و صنایع‌دستی و کیف و کفش و چرمی که یک‌زمانی استان به‌عنوان قطب محسوب می‌شود در حال حاضر در وضعیت بدی قرار دارد، روزی که فرش در رأس صادرات بود غفلت کردند و وزارتخانه را در نفت تشکیل دادند امروز اقتصاد ما نفتی شده و زمانی که پول نفت باشد مدیر هستند و زمانی که نیست می‌گویند نداریم.

سعیدی خاطرنشان کرد: باید به ظرفیت‌های داخلی توجه داشته باشیم امروزه شهرک چرم گرفتار مشکلات عدیده‌ای شده و در حالی‌که منابع کافی و  جوانان بانشاط داریم چیزی که نداریم، تدبیر است.

وی در ادامه بابیان اینکه استان در بخش دامداری و کشاورزی یکی از قطب‌های اصلی کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: باید در این زمینه از داشته‌های خودمان حفاظت کنیم، متأسفانه برند پنیر لیقوان که جزو سرمایه‌های ما به شمار می‌رود توسط یکی از استان‌های شمالی در حال تصاحب شدن است، اگر غفلت کنیم، این برند جهانی را از دست خواهیم داد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *