ضریب نفوذ بیمه در آذربایجان شرقی ۲.۲ درصد است

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، فرامرز قهرمانی صبح امروز در همایش توسعه توان حرفه‌ای صنعت بیمه، موقعیت جغرافیایی آذربایجان شرقی را بسیار ویژه ارزیابی کرد و اظهار داشت: این استان علاوه بر هم مرزی و مجاورت با کشورهای همسایه و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی اروپا، با ۳ میلیون و ۷۰۰ هزا نفر جمعیت، بیش از ۲٫۸ درصد جمعیت کل کشور را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی در کنار سایر ویژگی های منحصر به فرد خود، یکی از قطب‌های بزرگ صنعتی کشور است، افزود: بیش از ۲۰ صنعت مادر تخصصی از جمله پتروشیمی، تراکتورسازی، قطعه سازی وغیره فعالیت دارند که ظرفیت بزرگی را برای صنعت بیمه ایجاد کرده است.

مدیر عامل بیمه ایران آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه ۲۲ شرکت بیمه دولتی و خصوصی در آذربایجان شرقی، فعالیت دارند، گفت: علی رغم سهم جمعیتی ۲٫۸ درصد، این استان حدود ۴ درصد سهم بیمه کل کشور را به خود اختصاص داده است که در مجموع ۹ هزار میلیارد ریال حق بیمه دریافت و بیش از ۶ هزار میلیارد ریال از این محل خسارت پرداخت کرده است.

قهرمانی، میزان سرانه حق بیمه استان را ۲٫۱ درصد عنوان و خاطر نشان کرد: ضریب نفوذ بیمه نیز در آذربایجان شرقی ۲٫۲ درصد است که باید این شاخص‌ها ارتقا یابند.

وی، در ادامه، با اشاره به نیاز صنعت بیمه استان، برای هماهنگی بیشتر بین نمایندگان مجلس، مدیران کل و ادارت، تصریح کرد: باید «شورای هماهنگی بیمه» در تمامی استان ها جهت پیشبرد بهتر اهداف بیمه ای همانند شورای هماهنگی بانک ها دوباره احیا شود. 

قهرمانی، ظرفیت های آذربایجان شرقی در حوزه نخستین بودن در کشور را یادآور شد و با تاکید بر اینکه مدیران ارشد استانی نیز باید بر اهمیت موضوع واقف باشند، تصریح کرد: احیای این شورا می‌‌تواند انسجام و وحدت رویه در صنعت بیمه استان‌ها ایجاد کرده و چالش‌های صنعت بیمه را با هماهنگی و هم‌افزایی حل کند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *