حمله هوایی آمریکا به شهر سرت لیبی به بهانه مبارزه با داعش

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از المنار، وزارت دفاع آمریکا روز گذشته اعلام کرد که ارتش این کشور مواضع داعش در شهر سرت لیبی واقع در ۴۵۰ کیلومتری شرق طرابلس را بنا به درخواست دولت وفاق ملی در این کشور بمباران کرده است.

پنتاگون افزود: باراک اوباما اجازه حملات به مواضع داعش در لیبی را داده است و حملات هوایی آمریکا علیه داعش در سرت، دولت وفاق ملی را قادر خواهد کرد که پیشروی‌های استراتژیک و تعیین کننده‌ای را به دست بیاورد.

شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی از آمریکا خواسته است که مواضع داعش را فقط در سرت و حومه آن هدف قرار دهد.

فایز السراج رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی در گفتگویی تلویزیونی خطاب به مردم این کشور گفت که هرگونه دخالت خارجی بدون مجوز دولت وفاق ملی، رد شده است.

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی که از حمایت جامعه جهانی برخوردار است از ماه می (۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵) آزادسازی شهر سرت در حاشیه دریای مدیترانه را از لوث گروه تروریستی داعش آغاز کرده اند.

از دست دادن سرت، شکست سنگینی برای گروه تروریستی داعش به شمار می رود، زیرا این شهر زادگاه معمر قذافی دیکتاتور معدوم لیبی است که از حدود یکسال قبل تاکنون به پایگاه اصلی این گروه تروریستی تبدیل شده است.

رژیم قذافی با کمک حملات هوایی ناتو سرنگون شد و نهایتاً دیکتاتور سابق لیبی نیز در اکتبر ۲۰۱۱ میلادی کشته شد ولی لیبی از آن زمان تاکنون با هرج و مرج داخلی روبه‌رو بوده است.

گروه‌های مختلف تروریستی به‌خصوص داعش از خلأ دولت مرکزی قدرتمند و مقتدر سوء استفاده و بخشهای مختلفی از این کشور را تصرف کرده‌اند.

گروه‌های مخالف در لیبی که برای تصاحب قدرت رو در روی هم قرار گرفته بودند، اخیرا با میانجیگری سازمان ملل و با هدف جلوگیری از گسترش نفوذ داعش، دولت وحدت ملی تشکیل داده‌اند، اما با وجود گذشت چند ماه از انتقال مقر دولت وحدت ملی به طرابلس، این دولت همچنان با دشواری‌هایی برای بازگردان ثبات به این کشور روبه‌رو است.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *