بی‌تفاوتی مسئولان به قاچاق کالا کمر تولید داخلی را شکسته است/ هزاران بیکار با تعطیلی کارگاه‌ها

به گزارش میانا به نقل از فارس، محمداسماعیل سعیدی در رابطه با مشکلات تولیدات کیف و کفش داخلی و تأثیر قاچاق کالا بر روی آن اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات در کشور، قاچاق کالا بوده و در واقع یکی از مسائلی است که کمر تولیدات کیف و کفش داخلی را شکسته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، افزود: متأسفانه کفش‌های بنجل باکیفیت پایین وارد بازار کرده‌اند و کمر تولیدات داخلی را شکستند به همین دلیل امروز شاهد هستیم که چه تعداد در این بخش بیکار شده‌اند و هزاران نفر از فعالان حوزه کیف و کفش به دلیل بی تدبیری بیکار شده و کارگاه‌های آنها تعطیل شده است.

وی اضافه کرد: کشور از لحاظ تولید چرم گوسفندی در داخل خودکفا بوده، اما در مسئله تولید چرم گاوی که جزو مواد اولیه کیف و کفش و چرم است نیاز به واردات داریم، با این‌ وجود چرا سازمان دامپزشکی با واردات مخالفت می‌کند!؟ چرا باعث می‌شود تا تولید قاچاق وارد شود؟

سعیدی ادامه داد: رئیس سازمان دامپزشکی باید پاسخگو باشد، من سال گذشته برای حل این مشکل جلسه‌ای گذاشتم چرا شرکت نکردند؟ چرا به دعوت رسمی اتاق جواب ندادند و نیامدند؟ چه ریگی به کفششان هست؟ چرا مانع هستند؟ حتماً خواهند گفت می‌خواهیم از ورود برخی بیماری‌های دامی پیشگیری کنیم، اما ما گوشت وارد نمی‌کنیم بلکه چرم وارد می‌کنیم که در روند آماده‌سازی، دباغی می‌شود یعنی ضدعفونی می‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: ما گفتیم ذبح شرعی که برای کشورهای دیگر فرستاده می‌شود برای ذبح، پوست آن را لااقل به کشور برگردانید، چرا صنایع چرم ایران را می‌خواهید منقرض کنید.

وی با اشاره به مشکلات موجود در چرم شهر تبریز، گفت: چرم شهر تبریز چرا حمایت نمی‌شود، این و ده‌ها سؤالی دیگری است که بی‌جواب مانده است،

سعیدی، بابیان اینکه متأسفانه قاچاق کالا در همه عرصه‌ها باعث شده تا به تولید داخل لطمه وارد شود، بیان کرد: زمانی که مقام معظم رهبری بر مقابله با قاچاق کالا تأکید می‌کنند «این آقایانی که در رأس ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی قرار گرفته‌اند اگر می‌خواهند کاری کنند و تصمیم مردانه بگیرند، باید ابتدا جلوی قاچاق کالا را بگیرند».

وی ادامه داد: در مجلس یکی از همکاران به رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا در حضور خودشان نمره ۶ دادند، اما من می‌گویم که از نمره بیست، صفر می‌دهم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ۲۷ میلیارد دلار که خودشان هم می‌گویند ۲۵ میلیارد دلار، چرا در دولت‌ها ثابت است؟ چرا اراده‌ای برای کاهش این نیست؟ ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای چه چیزی تشکیل یافته؟ این ستاد چه خاصیتی دارد؟

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *