شکست داعش در عراق و سوریه یعنی ناامنی غرب

به گزارش میانا به نقل از فارس، «جیمز کومی» رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) امروز در یک جمع دانشجویی نسبت به تبعات منفی شکست داعش در عراق و سوریه برای امنیت غربی‌ها هشدار داد.

 کومی که میهمان کنفرانس امنیت سایبر در دانشگاه فوردهام بوده، پیش‌بینی کرده که در هم شکسته شدن داعش در سرزمین‌های تحت نفوذش در عراق و سوریه به پخش شدن تروریست‌ها در دیگر نقاط دنیا منجر می‌شود.

مدیر ارشد امنیتی آمریکا در این خصوص گفته: «در یک مرحله، جوامع مهاجر تروریستی با اندازه‌ای بی‌سابقه از سوریه خارج می‌شوند زیرا همه قاتلان داعش، قصد ندارند که در میدان نبرد کشته شوند.»

کومی به پخش شدن تروریست‌ها در خاورمیانه و جهان پس از اتمام نبرد شوروی با مجاهدان افغان اشاره کرد و با ارتباط دادن آن به آینده محتمل جهان گفت: «این بار، تروریست‌ها با شدتی ۱۰ برابر بیشتر از انچه در افغانستان دیدم، در دنیا پخش می‌شوند. ما آینده (خود) را در بروکسل و پاریس (محل دو حمله تروریستی اخیر) دیدیم.»

منتقدان حضور آمریکا در خاورمیانه، علاوه بر آنکه حمله این کشور به عراق را زمینه‌ساز ظهور داعش می‌دانند، برای غربی‌ها در مبارزه با داعش، جدیتی متصور نیستند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *