لزوم مناسب سازی ادارات و اماکن عمومی شهرستان میانه برای جانبازان و معلولین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، مهدی مشایخی در جلسه مناسب سازی اماکن با بیان اینکه باید ایجاد رمپ در ورودیهای ادارات، بانکها و مجتمع ها ی مسکونی در اولویت کاری قرار بگیرد خواستار ایجاد باجه مخصوص برای معلولین و جانبازان محترم در بانکها و همچنین فضا سازی مناسب در بانکها و ادارات شده افزود: استفاده از اماکن عمومی حق عموم شهروندان است و ادارات ذیربط باید در تحقق این امر تلاش کنند.

وی پیشگام بودن ادارات در مناسب سازی ساختمان دستگاههای اجرایی را ضروری دانست و افزود: اصلاح بناهای تکمیل شده و لحاظ آیین نامه های مربوط به مناسب سازی اماکن عمومی ساختمانهای جدید باید مد نظر قرار گیرد و شهرداری و نظام مهندسی هنگام صدور پروانه و پایان کار ساختمان، این امر را لحاظ کنند.

مشایخی خواستار ایجاد رمپ پیاده روها در سطح شهر از سوی شهردار میانه شد.

جروقی ریس بهزیستی شهرستان در این جلسه با  ارائه گزارش  عملکرد ۴  ماهه سال جاری در خصوص مناسب سازی و عملکرد بهزیستی در راستای خدمات دهی مطلوب به معلولین شهرستان افزود: ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی به معلولین اختصاص یافته و به  5 نفر از آنها پلاک ویژه اختصاص یافته است.

محمدرضا جروقی در ادامه از  اعتبار ویژه ۲۰۰ میلیون ریالی جهت مناسب سازی خودروی معلولین خبر داد.

در این جلسه مصوب شد تمام دستگاههای دولتی اعتبار مورد نیاز برای مناسب سازی ساختمانهای خود را از محل اعتبارات تملک داراییهای یرمایه ای سال ۹۵ تامین کنند. همچنین مقرر شد مشکلات و مسائل مربوط مناسب سازی از سوی خود دستگاهها جمع بندی و به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه و دبیرخانه تحویل نمایند.

همچنین مصوب شد دستگاههای خودپرداز، تلفن های همگانی نیز مناسب سازی شده و شیرآلات حس گر و اهرمی و توالت فرنگی در سرویسهای بهداشتی در پارکها اجرایی شده و در کل آیین نامه مناسب سازی رعایت شود.

 

انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *