یک بام و دو هوای کارخانه فولاد میانه با پذیرفته شدگان استخدامی سال ۹۱/ زخم کهنه بیکاری و انتظار۴ ساله جوانان؛ نتیجه اعتدال گرایی دولت مردان !

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، در جوامع امروزی بحث اشتغال و اشتغال زایی تبدیل به دل مشغولی بسیاری از اقشار فعال و تحصیلکرده جامعه شده است . در این میان شهرستان میانه نیز به فراخور وسعت و جمعیت خود در سطح استان آذربایجان شرقی در تمامی اداور ، همچنان با این مشکل دست و پنجه نرم کرده است که گواه بر این صحبت ها میتواند آمار مهاجرت شهرنشین ها و همچنین روستا های شهرستان میانه به استان های همجوار و پایتخت  در سال های گذشته باشد که مطمعناً عامل اصلی بازدارندگی در راه توسعه و پیشرفت شهرستان است .

در این میان برخی  از فرصت های شغلی  از ابتدا ی ایجاد آنها، همواره کانون توجه هزاران جوان تحصیل کرده دانشگاهی و فاقد شغل شهرستان میانه قرار گرفته است. یکی از این فرصت ها کارخانه فولاد آذربایجان میباشد که از زمان پیدایش آن ، نامش بر سر زبان های افراد جویای کار می باشد.

با نگاهی  کوتاه به آخرین فرصت استخدامی در این شرکت قصد داریم برخی از سوالات و ابهامات موجود در میان مردم  را مورد بررسی  قرار دهیم . انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۱، بله دقیقا قبل از این دوران بود که آگهی استخدامی از سوی شرکت فولاد میانه منتشر شد . فضای شهر به یکباره دچار تحول گردید تا بعد از ثبت نام هزاران نفر از افراد بومی و غیر بومی در اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ در این آزمون ، نهایتاً این آزمون بصورت کتبی در میان داوطلبان برگزار گردید.

 

بازی یک بام و دو هوای کارخانه فولاد میانه با پذرفته شدگان استخدامی سال 91/ زخم کهنه بیکاری و انتظار4 ساله جوانان؛ نتیجه اعتدال گرایی دولت مردان !

 

قرار بود در اولین مرحله استخدام ۷۵۰ نفر یا به عبارتی سه برابر ظرفیت پذیرش ،  افراد حائز شرایط گزینش شوند . که لیست اولیه در تیر ماه ۱۳۹۱ بعد از دو ماه این نتایج اعلام شد .

موج خوشحالی در میان افراد قبول شد را میشد حس کرد، حال وقت آن رسیده بود تا این ۷۵۰ نفر به ۲۵۰ نفر اصلی تبدیل شوند  و این ریزش امکان پذیر نمی شد مگر در تاریخ دی ماه ۹۱ که به فاصله زمانی ۶ ماه که در نوع خود مدت زمانی طولانی بشمار می رفت . به هر حال این ۶ ماه هم آمد و رفت تا گزینش اولیه انجام شود و ماند جواب نهایی آن که باز ۲ ماه بطول انجامید تا در اسفند ماه ۹۱ نتایج نهایی ۲۵۰ نفری بطور کامل مشخص شود ( تا اینجا از زمان برگزاری آزمون و تعیین لیست ۲۵۰ نفری در حدود ۱ سال وقت صرف شد)

اردیبهشت ماه ۹۲ بود که مدارک این ۲۵۰ نفر توسط شرکت فولاد اخذ شد و به سازمان مرکزی شرکت فولاد تحویل داده شد . از این تاریخ بود که موج اعتراضات برخی از ثبت نام کننده گان آغاز شد چرا که زمان مصاحبه بعدی شهریور ماه ۹۲ تعیین شده بود این فاصله زمانی ۴ ماهه باعث شد تا شیرینی این موفقیت به کام برخی از قبول شدگان تلخ شود !!! ماجرا به اینجا ختم نمی شد و اعلام شده معاینات پزشکی در راه است و خدا میداند چند ماه دیگر ، در انتظار این ۲۵۰ نفر خواهد بود ؟؟؟

براستی آیا این مدت زمان طولانی حق قبول شدگان در آزمون فولاد بوده ؟ زمانی که نه می شود بر روی زندگی شخصی بطور کامل برنامه ریزی کرد و نه برای کار پیدا کردن ، چرا که صرف این مدت زمانی برای هر شخصی طاقت فرسا میباشد چه برسد به افرادی که در آرزوی شغلی برای گذران زندگی هستند.

اما شاید بهتر باشد نگاهی به روند اجرایی فاز احیای فولاد میانه داشته باشیم:

این فاز از شرکت فولاد که تاکنون در حدود ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از سال ۱۳۸۶ بصورت پیمانکاری فعالیت ساخت و ساز خود را آغاز کرده است که مدت قرار داد آن در حدود ۳۶ ماه بوده است که تا کنون بطول انجامیده است و با توجه به شواهد و چیزی که میتوان پیش بینی کرد افتتاح آن بطور متوسط دوسالی بطول انجامد . در کنار این موضوعات باید به این نکته نیز اشاره کرد افرادی که قرار است در این واحد بطور رسمی فعالیت خود را آغاز کنند باید دوره های تخصصی مورد نیاز و کلاس های مربوطه را که حدوداً یکسال زمان میبرد را باید پشت سر بگذرانند که باز به طول دوره انتظار این این افراد برای رسیدن به شغل  مورد نظر اضافه می شود.

از همه این موضوعات که بگذریم باید گفت این آزمون که با توجه به روند ساخت و ساز واحد احیا با چه استدلالی برگزار شده است و چه دلیلی بر این بوده که با وجود شرایط فیزیکی ناقص این  افراد ،مدت زمانی طولانی را بلاتکلیف و همراه با اضطراب و استرس سپری کنند . با تحقیقی ساده میتوان به راحتی دریافت و متوجه شد که در تمامی طرح های هشت گانه ای که همزمان با طرح واحد احیا فولاد میانه استارت خورده اند هیچ آزمون استخدامی برگزار نشده است و باز این در حالی است که پیشرفت فیزیکی طرح های ذوب فولادی مانند بافق و سبزه وار و شادگان و … پیشرفت فیزیکی شان بیشتر از طرح شرکت احیا فولاد میانه بوده است.

شاید وقت آن نرسیده و بهتر نیست  شرکت فولاد آذربایجان در این خصوص پاسخگوی افکار عمومی و همچنین رسانه های ارتباط جمعی پیگیر این مسئله باشند؟

 

بازی یک بام و دو هوای کارخانه فولاد میانه با پذرفته شدگان استخدامی سال 91/ زخم کهنه بیکاری و انتظار4 ساله جوانان؛ نتیجه اعتدال گرایی دولت مردان !

 

اخیراً در پی دعوت فولاد میانه از برخی قبولین در آزمون فولاد  برای اشتغال در واحد احیاء، واکنش مسئولین اعم از امام جمعه و فرماندار میانه نیز در نوع خود جالب توجه بوده است.

حمید شکری معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه میانه طی مصاحبه ای اختصاصی گفت: در پی اخبار و اطلاعات  واصله ، با عبدالمجید شریفی مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران  بحث و گفتگوهای لازم انجام شده و توافق گردید در خصوص به کار گیری افراد در فاز احیای فولاد بر اساس تعهدات قبلی انجام شده و تمامی پذیرفته شدگان در آزمون دعوت به کار شوند.

وی اظهار کرد: بر اساس هماهنگی های انجام گرفته با مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران ،هر گونه اقدام اخیر فولاد آذربایجان در این خصوص منتفی است.

شکری تاکید کرد: قبولین آزمون استخدامی فولاد هیچ گونه دغدغه و نگرانی نداشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی نیز وضعیت پیش آمده و ایجاد نگرانی دربین قبولین آزمون استخدامی فولاد آذربایجان را نتیجه اقدامات نابخردانه عده ای تهران نشین در تماس تلفنی با برخی از این جوانان عنوان کرد و افزود: مسئولین بدانند حتی اگر ۲۴۹ نفر مشغول و ۱ نفر بیرون بماند، آن کارخانه کار نخواهد کرد.

حال مشخص نیست این تماس های تلفنی از سوی شرکت فولاد با برخی از این قبولین بر چه پایه و اساسی صورت گرفته و چه اهدافی را دنبال می کند.

بعد از رسانه ای شدن این موضوع در اطلاعیه مدیر طرح فولاد میانه آمده است؛ با توجه به اینکه سوالات و پرسش‌های متعددی از ناحیه عزیزان قبول شده در آزمون استخدامی طرح فولاد میانه مطرح گردیده مطلب ذیل جهت اطلاع و روشن شدن موضوع اعلام می گردد:

موضوع از طریق شرکت ملی فولاد ایران پی گیری و مقرر گردید با توجه به اطلاعات ناقص مطرح شده در خصوص نحوه دعوت بکار قبولین طرح فعلا تا اطلاع ثانوی موضوع مذکور منتفی گردیده و در آینده نسبت به نحوه بکارگیری و جذب جلسه ای برگزار و نتیجه آن به اطلاع رسانده می شود.

امیدواریم بعد از گذشت ۴ سال بلاتکلیفی ۲۵۰ نفر از جوانان جویای کار و اعلام خبر گشایش اعتبار از محل منابع صندوق توسعه ملی و بی نتیجه ماندن آن در ابن باره پاسخی قانع کننده از سوی مسئولین شهرستان و همچنین مسئولین برگزار کننده آزمون استخدامی طرح احیای کارخانه فولاد به مردم شریف میانه و همچنین شرکت کنندگان در این آزمون شاهد باشیم.

 

 

انتهای پیام/

 

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *