مهمترین علل پیشرفت علمی غرب و اروپا، بهره گیری از علوم اسلامی و ایرانی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، مهدی اسماعیلی تمدن را مجموعه ای از اختراعات و اکتشافات عدیده در زمینه های مختلف و فرهنگ را مجموعه ای از آداب و رسوم مختص هر جامعه معنا کرد و افزود: کشور ما دارای تمدنی ۷ هزار ساله می باشد که آموزه های اسلامی مکمل این تمدن شده اند ولی متاسفانه پس از دوران رنسانس، حاکمان دست نشانده موجب عقب ماندگی علمی این کشور شده است.

   وی هدف غرب و اروپا از استعمار و استثمار را استفاده از مواد خام و منابع معدنی کشورهای مختلف و بازاریابی و فروش کالاهای تولیدی خود در این کشورها عنوان کرد و افزود: گماشتن دست نشانده ها و حاکمان مزدور مستبد، راهی مطمئن و آسان برای تامین اهداف آنان است.

   اسماعیلی با اشاره به سفارشات مکرر مقام معظم رهبری به حرکت سریع و جهش در مراتب علمی، نقطه آغازین برای رسیدن به قله شایستگی ها و خروج از تهدیدات و تحریم ها را رشد علمی عنوان کرد و افزود: ذلّت، ظلم پذیری و سلطه خواهی محصول و ثمره بی توجهی به ارتقای جایگاه و رشد علمی است.

   این کارشناس مسائل سیاسی با بررسی میزان رشد علمی در دو دهه اخیر، گفت: ما توانستیم طی سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۲ با تکیه بر خودباوری و توان خود و با روحیه ما می توانیم، رتبه علمی کشورمان را از رتبه جهانی ۵۲ به ۱۹ و رتبه دوم در بین کشورهای اسلامی برسانیم.

   وی با نهایت تاسف اظهار داشت: طی ۳ سال اخیر نه تنها ما نتوانسته ایم جهش علمی خود را به همان سرعت حفظ نماییم بلکه با رشد منفی علمی و تنزل آن روبرو شده ایم و این مشکلی بسیار حساس برای کشور است که باید با تدابیر مسئولین مربوطه حل گردد.

   مهدی اسماعیلی، ضعف اراده و عدم عزم جدی و تنبلی و سستی، بزرگنمایی دشمن و تلقین ناگزیری از برقراری ارتباط با او در بین اذهان عمومی، بی توجهی به تحقیقات و پژوهش های علمی و عدم کاربست یافته های علمی را از مهمترین علل افت علمی عنوان کرد و افزود: بی توجهی مسئولین به مقوله علم و عدم توجه به خود باوری نیز از جمله مهمترین عوامل عقب ماندگی علمی طی سالهای اخیر است.

 همایش علمی سیاسی با نگاه مقایسه ای جایگاه علمی کشور طی دهه های اخیر با شرکت کارکنان رسمی و وظیفه در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *