ساخت ۳۳۵ هزار واحد برای رونق بخش مسکن کشور/کم‌کم نشانه‌هایی از رفع رکود دیده می‌شود

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، جواد حق‌شناس با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سه پروژه عمده در دست اجرا دارد که نزدیک به ۳۵۰ هزار واحد آن به مسکن مهر اختصاص دارد که ۳۰۳ هزار واحد آن به اتمام رسیده و در اختیار مردم قرارگرفته است.

وی با بین اینکه حدود ۲۸۰ هزار واحد مسکن مهر به‌صورت اقساط به فروش رفته است، افزود: پروژه‌های مسکن مهر نسبت به سایر پروژه‌ها در جایگاه مناسب‌تر و بهتری قرار دارد و به لطف خدا پروژه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تائید وزارت راه و شهرسازی هم از لحاظ کیفیت و هم ازلحاظ مصرف‌کنندگان در جایگاه خوبی قرار دارد.

معاون امور شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با ابراز امیدواری نسبت به اتمام پروژه‌های مسکن مهر تحت نظر این بنیاد تا پایان سال، گفت: تعداد ۱۴ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن در یک برنامه ساخت برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست داریم و قرار است عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد جدید نیز امسال آغاز شود.

وی با ذکر اینکه یک برنامه برای رونق بخشی به بخش مسکن به دولت پیشنهاد داده‌ایم ابراز داشت: تعداد واحدهای این برنامه ۳۳۵ هزار واحد است که زمین، تهیه طرح و برنامه‌های آن آماده است و فقط منتظر تسهیلات مناسب هستیم که آن‌هم بانک مسکن قول داده تا در این پروژه ما را یاری کند.

حق‌شناس با اشاره به اینکه خیرین نیز در ساخت مسکن مشارکت دارند، گفت: تعداد ۲۸ هزار واحد نیز توسط خیرین در حال ساخت است که آن‌ها نیز منتظر در اختیار گذاشتن زمین از طرف وزارت راه و شهرسازی هستند تا کار خود را گسترش دهند.

وی در مورد رکود در بخش مسکن نیز ابراز داشت: رکود در بخش مسکن فقط به بخش مسکن مربوط نیست که بتوانیم در مورد آن پیش‌بینی کنیم این مربوط به‌کل برنامه اقتصادی است، دولت کارهایی انجام داده و کم‌کم نشانه‌هایی از رفع رکود دیده می‌شود قیمت‌های مسکن واگذارشده تقریباً باقیمت تمام شده یکی است درنتیجه به نظر می‌رسد رکود اتمام پیدا کند و رونق آغاز شود.

معاون امور شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، درباره همکاری بنیاد مسکن با سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز گفت: طبق توافقی که با سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت انجام‌شده، برای تمام خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر در شهرها و روستاها تسهیلاتی ویژه در نظر گرفته‌شده و براساس توافق با حوزه خدمات علمی کشور، در برخی مناطق موردنیاز، حتی طلبه‌ها را در صاحب‌خانه شدن کمک و یاری کنیم.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *