سیگاری‌ها و آنان که عمل کرده‌اند، این ورزش را جدی بگیرند

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، براساس تحقیقات انجام شده ورزش وزنه برداری می تواند فواید متعددی برای سلامت بدن به همراه داشته باشد، و در وهله اول باعث کاهش وزن، تناسب اندام ، لاغری و پرورش عضلات بدن شود.

 

این ورزش با تقویت عضلات و ایجاد فعالیت در آنها می تواند باعث خونرسانی مناسب به بافت های بدن شود و در نتیجه از بروز بسیاری از بیماری ها در افراد جلوگیری کند.

 

انجام وزنه برداری همچنین می تواند باعث کاهش تورم و تجمع مایع در ناحیه زیر بغل و بازو ها در بانوانی شود که در اثر بیماری سرطان سینه و تخلیه بافت های بدن و شیمی درمانی با عوارض جانبی در بدن خود مواجه شده اند و این کار می تواند به تناسب اندام و جذب این مواد منجر شود.

 

وزنه برداری همچنین می تواند با ترشح مواد شیمیایی خاصی در بدن باعث شود تا فرد احساس سرخوشی و شادی کند که در دفع بیماری افسردگی بسیار موثر است.

 

این ورزش با تقویت عضلات قلب می تواند تا میزان ۴۰ درصد مانع از بروز سکته قلبی در افراد شود، به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند افراد سالمند علاوه بر انجام ورزش های روزانه حتماً در طول هفته به انجام ورزش وزنه برداری نیز بپردازند.

 

تحقیقات نشان داده افراد سیگاری چه زن و چه مرد که در طول هفته سه بار به انجام این ورزش پرداخته اند در ترک آن بسیار موفق تر از سایر افراد بوده اند و کارشناسان اعتقاد دارند وزنه برداری می تواند باعث فعل و انفعالاتی در مغز و مرکز پاداش دهی آن شود که فرد را نسبت به استعمال سیگار بی علاقه کند.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *