مردها در آذربایجان‌شرقی ۵ درصد بیشتر از زن‌ها می‌میرند

به گزارش میانا به نقل از فارس، علی جعفری‌آذر با بیان اینکه ۵ هزار و ۳۶۳ نفر در استان در بهار امسال فوت کرده‌اند، اظهار داشت: در این مدت ۳ هزار و ۱۰ مرد یعنی  55 درصد و ۲ هزار و ۳۵۳ زن ۴۵ درصد فوت شدگان در استان بودند.

وی افزود: ۳ هزار و ۸۰۵  نفر در مناطق شده و یک هزار و ۵۵۸ نفر در مناطق روستایی استان فوت کرده‌اند.

جعفری‌آذر خاطرنشان کرد: بیشترین فوت شده‌ها در شهرستان‌های تبریز با ۲ هزار و ۵۲۷ نفر، مراغه ۳۶۶ نفر، مرند ۳۴۲ نفر و کم‌ترین چاراویماق ۴۰، ورزقان ۵۰ و کلیبر ۵۸ نفر بودند.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تعداد فوت‌ شده‌های در بهار امسال در آذربایجان‌شرقی ۲٫۹ درصد نسبت به بهار سال گذشته کاهش یافته است، گفت: تعداد فوت شده‌های امسال ۵ هزار و ۳۶۳ نفر بود در حالی که این رقم در سال گذشته ۵ هزار و ۵۲۱ نفر بود.

کاهش هشتم دهم درصدی ولادت در آذربایجان‌شرقی

جعفری‌آذر ادامه داد: در بهار امسال ولادت هشتم درصد کاهش نشان می‌دهد به‌طوری‌که ولادت در سه ماهه امسال ۱۷ هزار و ۴۷۹ نفر بود در حالی که این رقم سال گذشته ۱۷ هزار و ۶۲۳ نفر بود.

 

افزایش ۶٫۴ درصد طلاق و کاهش ۷ درصدی ازدواج

وی افزود: ازدواج در همین مدت ۷ درصد کاهش یافته و طلاق ۶٫۴ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان‌شرقی  میزان ازدواج در بهار امسال را ۱۰ هزار و ۴۹۶ مورد اعلام کرد در حالی که سال گذشته در همین مدت ۱۱ هزار و ۲۸۴ مورد بود.

وی میزان طلاق در سه ماهه نخست امسال را ۲ هزار و چهار مورد و سال گذشته یک هزار و ۸۸۵۴ مورد اعلام کرد که نسبت به سال گذشته از رشد ۶٫۴ درصدی برخوردار است.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *