صدا و سیما شبکه جدید راه اندازی می‌کند

به گزارش میانا، دانا به نقل از روابط‌ عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری با حضور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی در بجنورد در سخنانی گفت: صداوسیما با توجه به ضرورت حمایت از صنایع کوچک و متوسط و زودبازده، درصدد راه‌اندازی شبکه‌ای جدید با این رویکرد است.

وی تصریح کرد: در این شبکه حمایت از تولیدات داخلی و توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط انعکاس می‌یابد و سازمان صداوسیما از این کار فعلاً قصد درآمدزایی ندارد و به دنبال آموزش، فرهنگ‌سازی و توجه به تولیدات بومی است.

دکتر علی عسکری افزود: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از ۸۰ هزار صنایع کوچک و متوسط کشور، نیمه فعال و یا تعطیل شده‌اند، باید با حمایت از صنایع کوچک، زمینه فعالیت اقتصادی این صنایع بیشتر فراهم شود که اگر این صنایع فعال شوند بسیاری از مشکلات و از جمله بیکاری جوانان رفع خواهد شد.

رئیس رسانه ملی افزود: رسانه‌های استانی نیز باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی، مصمم باشند و به معرفی بخش‌های خدمات، گردشگری و کشاورزی اهتمام ورزند.

وی یادآور شد: سازمان صداوسیما تصمیم گرفته نه تنها به عنوان یک سازمان فرهنگی بلکه به عنوان سازمانی توسعه محور، پیشرفت کشور را به طور جدی پیگیری کند که در این راه از دیگر قوا نیز مدد خواهد گرفت.

رئیس سازمان صدا و سیما با تأکید بر ضرورت توجه به تولید ملی گفت: این شایسته کشور ایران نیست که با وجود توانمندی‌ها و قابلیت‌های بسیاری که دارد و وجود جوانان تحصیلکرده با معضل بیکاری روبرو باشد.

رئیس رسانه ملی با اشاره به تاثیر تولیدات رسانه‌ای در حوزه اقتصاد و کشاورزی تاکید کرد: با پرداخت مناسب نسبت به موضوعات و مشکلات اقتصادی جامعه، می‌توان افکار عمومی را در مسیر همراهی با مسئولان در رفع مشکلات بسیج کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رسانه ملی را یار و همراه همه دستگاه‌های اجرایی، قضایی و انتظامی دانست و افزود: اجرای موفقیت‌آمیز برنامه‌ها و طرح‌های کلان به همکاری و تعامل نهادها و دستگاه‌ها و رسانه ملی نیاز دارد.

دکتر علی عسکری با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقدام و عمل در حیطه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: صداوسیما وظیفه خود می‌داند اقدامات انجام شده دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در حوزه اقتصاد مقاومتی را منعکس کند و به پیگیری نقاط قوت و ضعف در این بخش بپردازد.

وی تبلیغ کالاهای با کیفیت ایرانی در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی را از برنامه‌های مهم سازمان صداوسیما با هدف حمایت از تولید و اشتغال عنوان کرد و افزود: همه باید با برنامه‌ریزی صحیح و منسجم، از ورود قاچاق کالا به کشور جلوگیری کنیم چرا که ورود این کالاها به بازار، رکود و تعطیلی واحدهای تولیدی ایرانی را به همراه خواهد داشت.

استاندار خراسان شمالی هم در این نشست گفت: استان خراسان شمالی با تکیه بر نقاط قوت و توانمندی‌های خود می‌تواند الگویی برای اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی باشد.

صالحی افزود: اقتصاد مقاومتی، کلید توسعه پایدار و همه جانبه جامعه است و از مدیران انتظار می‌رود در عملی کردن این مهم، از فکر و اندیشه جوانان استفاده کنند. وی گفت: برای توسعه استان به دنبال جذب سرمایه بخش خصوصی و تعاونی هستیم و امیدواریم محورهای اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های مختلف رسانه ملی انعکاس یابد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *