تولید ۵۰ نوع گل و گیاه در نهالستان مرد ۵۳ ساله میانه ای/ کاشت ۱۰ نشاء در ۱ مترمربع تا درآمدزایی ماهانه ۵ میلیون تومان+تصاویر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی میانا، در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریم‌های یک‌جانبه و غیرانسانی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران باهدف متوقف کردن برنامه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران، واژه‌ی جدید «اقتصاد مقاومتی» به ادبیات اقتصادی کشور اضافه و به فراخور حال‌وروز اقتصاد کشورمان موردبحث قرارگرفته است.

اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی‌ها و خصومت‌های شدید می‌تواند تعیین‌کننده رشد و شکوفایی کشور باشد.

کریم غفار نژاد متولد ۱۳۶۲ در فاصله نه‌چندان دور از شهر میانه گلخانه‌ای در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ متر احداث کرده است، با توجه به استقبال همشهریان به‌منظور خرید از گل و گیاه‌های زیبا و رنگارنگ وی، خبرنگار میانا به سراغ این تولیدکننده موفق گل و گیاه رفته تا رمز و راز موفقیت وی را در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جویا شود.

آقای غفار نژاد هم‌اینک ۵۳ سال دارد ولی به لطف کاری که به گفته خود ۲۵ سال است بدان مشغول است، چهره‌ای بسیار جوان‌تر و شاداب‌تری نسبت به سن و سالش از خود بجای گذاشته است.

وی می‌گوید: من کار گل و گیاه را از اوایل جنگ تحمیلی با درست کردن دسته‌گل برای شهدا که برای تشییع و تدفین به میانه می‌آمدند، آغاز کردم.

غفار نژاد بابیان اینکه بنده بعدها به فکر تولید گل و گیاه در کنار فروش آن افتادم گفت: در آن زمان ما زمینی در حاشیه شهر داشتیم که بنده ازآنجا فعالیتم را شروع کردم.

این تولیدکننده نمونه گل و گیاه همچنین با اشاره به این موضوع که در ابتدای کار تولید خود از تجربیات افراد مختلف بخصوص پرورش‌دهندگان گل و گیاه در محلات تهران استفاده می‌کردم، افزود: با تلاش و پشتکاری که داشتم و با توجه به علاقه شدید خودم به گل و گیاه توانستم به‌سرعت کسب‌وکار خود را گسترش دهم.

وی گفت: زمین موجود آن زمان که در اختیار من بود؛ زمینی بایر بود و امکانات آب و برق و گاز نداشت و بنده به‌تناسب آن اقدام به کشت گیاهانی کردم که امکان رشد در این شرایط را داشت.

غفار نژاد با اشاره به اینکه ۱۵ سال از راه‌اندازی گلخانه خود می‌گذرد، اظهار داشت: من توانستم در طی سالیان گذشته با اخذ تسهیلات اشتغال‌زایی از سوی بسیج سازندگی سپاه میانه، گلخانه خود را به‌صورت سرپوشیده درآورم.

وی در همین رابطه افزود: با سرپوشیده شدن گلخانه امکان کشت گونه‌های مختلف گیاهان داروئی، تزئینی و فضای سبز برای من مهیا شد.

کریم غفار نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ نوع گل و گیاه در گلخانه خود پرورش می‌دهد، خاطرنشان کرد: بنده توانسته‌ام در یک مترمربع از فضای ۲۵۰۰ متری گلخانه‌ام، ۱۰ عدد نشاء بکارم.

وی ضمن انتقاد از عدم‌حمایت نهادها و سازمان‌هایی همچون شهرداری میانه و سایر دستگاه‌های اجرایی نسبت به عدم خرید گل و گیاه موردنیاز در مصارفی همچون فضای سبز شهری و ایجاد فضای سبز محوطه ادارات، خاطرنشان کرد: به علت فاصله گلخانه بنده از شهر همشهریان بیشتر با مشکل رفت‌وآمد مواجه هستند که به نظرم با ایجاد نمایشگاه‌های عرضه محصولات تولیدی و بومی شهرستان این مشکل ما مرتفع می‌شود.

غفار نژاد، افزود: گلخانه من درصورتی‌که با اندکی حمایت مسئولین مواجه شود توانایی ایجاد شغل برای ۲ نفر به‌صورت مستقیم و درآمدزایی ماهانه ۵ میلیون تومان را دارد.

این تولیدکننده گل و گیاه همچنین با انتقاد از کاشت میوه‌هایی همچون هندوانه که نیازمند آب زیاد است، افزود: اگر کشاورزان درزمینهٔ تولید گل و گیاه اطلاعات لازم را داشته باشند، مطعمناً به جهت درآمدزا بودن و صرفه‌ی بیشتر به سمت کاشت چنین محصولاتی نخواهند رفت.

 

۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۴۳۹ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۴۵۴ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۵۱۷ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۵۲۶ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۵۳۲ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۵۴۵ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۵۵۲ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۶۰۳ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۶۰۶ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۶۱۱ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۶۲۰ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۶۲۵ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۶۳۱ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۶۳۸ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۶۴۲ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۶۴۸ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۷۲۳ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۷۴۴ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۸۰۰ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۸۲۹ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۸۳۷ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۸۴۹ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۹۰۳ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۹۱۲ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۹۳۰ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۲۹۴۶ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۳۰۰۰ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۳۰۲۷ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۳۰۳۶ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۳۱۰۷ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۳۳۳۸ ۲۰۱۶۰۷۱۲_۱۲۳۳۳۹

 

 انتهای پیام/

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *