آذربایجان‌شرقی به قطب تولید، دپو و صادرات دارو تبدیل شود‌/امکان احداث بیمارستان در شهر سهند وجود ندارد

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، اسماعیل جبارزاده صبح امروز در آئین کلنگ‌زنی بیمارستان ۳۲۷ تختخوابی تامین اجتماعی تبریز که با حضور وزیر کار در شهرک خاوران برگزار شد، با اشاره به اینکه افتتاح خط تولید آب اکسیژنه به‌عنوان مواد اولیه صنایع داروسازی، نساجی و پتروشیمی اتفاق مبارکی است، اظهار داشت: این آمادگی در استان وجود دارد تا با حضور بخش خصوصی، صنایع پایین دستی این شرکت را نیز راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه تحریم‌ها اجازه نداد تا زودتر از این افتتاح شود، افزود: بعد از برجام با خرید کاتالیست و راه‌اندازی خط تولید این شرکت، ضمن خودکفایی و جلوگیری از واردات، صادرات نیز آغاز خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه با توجه به توان بالای استان در تولید دارو، می‌تواند بعد از تهران به عنوان قطب تولید دارو مطرح شود، گفت: تامین اجتماعی ضمن بازسازی خط تولید، طرح‌های توسعه‌ای جدید را در کارخانه‌های تولید داروی تبریز برای ایجاد اشتغال بیشتر اجرایی کند.

وی ادامه داد: داروسازی‌های دانا، زکریا، شهید قاضی، زهراوی و کلروپارس به‌عنوان قدرت بر‌تر در زمینه تولیدات دارویی مطرح هستند که ظرفیت بالایی برای افزایش تولید و صادرات محصولات خود دارد.

جبارزاده با اشاره به اینکه در سند «تدبیر و توسعه» این استان به قطب تولید و صادرات دارو شناسایی شده است، ابراز داشت: آمادگی داریم در استان شرکت دپوی داروی به‌منظور صادرات و در راستای اقتصاد مقاومتی مانند سایر نقاط دنیا که مرکز بازاریابی و فروش دارو است، ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به مطالعات صورت گرفته در شهر جدید سهند، امکان احداث بیمارستان در آن وجود ندارد، تصریح کرد: تامین اجتماعی در این شهر جدید، پلی کلینیک تخصصی برای درمان ساکنین این شهر و عدم نیاز به مراجعه به مراکز درمانی تبریز احداث شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *