فاصله عمیق بین میزان دستمزد و نرخ تورم در کشور/ دولت تدبیر و امید دولتی فساد ستیز است

به گزارش میانا به نقل از فارس، علی ربیعی پنج شنبه شب در جمع تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاون‌گران آذربایجان‌شرقی افزود‌: بین دولت‌‌های فساد‌زا و فساد ستیز تفاوت‌های زیادی وجود دارد و دولت تدبیر و امید دولتی فساد ستیز است.

وی اظهار داشت: فاش شدن فیش‌های حقوقی نشان داد‌ که یک سری غفلت‌هایی صورت گرفته بود‌ و ما در اولین اقدام با تشکیل جلسات مختلف سقف دریافتی‌های وزارتخانه‌، شرکت‌ها و بیمه‌ها‌ را مشخص کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ در ادامه با اشاره به ‌فاصله عمیق عدم توازن بین میزان دستمزدها و نرخ تورم گفت: ما در این راستا و برای کاهش این فاصله کارهای کارشناسی و طرح‌های جامعی اتخاذ کردیم به گونه ای این موضوع در تامین اجتماعی حداقل حقوق‌ها به بیش از ۳۴ درصد و در حقوق‌های کشوری ۲۰ درصد افزایش داده شد.

ربیعی با اذعان به نکته که ۵۰ درصد بازنشستگان ما حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند، خاطر نشان کرد‌: سیاست دولت تدبیر و امید مبارزه با فقر است و در همین راستا بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبارات‌ رفاهی به جامعه کارگری ‌تزریق شده است و در حال حاضر جمعیت ۲۰ میلیون روستایی و ۱۰ میلیون شهری از خدمات رایگان بیمه‌ای برخوردار هستند.

ربیعی کاهش درد و آلام جامعه کارگری را از اهداف مهم مجموعه تحت مدیریت خود اعلام کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید هیچ وظیفه‌ای جز رفع رنج مردم وجود ندارد و ما با شفاف‌سازی درصدد افزایش بهره‌وری هستیم.

وی در ادامه به اشاره به سیاست‌های در دست اقدام این وزارتخانه برای افزایش اشتغال در کشور گفت: برای دستیابی به این هدف دو برنامه و سیاست‌کاری تدوین شده است‌، اول افزایش رشد اقتصادی پنج یا ۶ درصدی‌ است و برنامه دوم ما ‌اشتغال فراگیر فقر زدا است که بر این اساس آموزش فنی و حرفه‌ای‌ در روستاها همه‌گیر و فراگیر می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به این که غفلت‌هایی نسبت در حق آذربایجان صورت گرفته است، گفت: امیدواریم بتوانیم حق اذربایجان را در همه لحاظ ادا کنیم.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *