عوارض پیری را با خواب منظم ، و تغذیه سالم از بین ببرید

به گزارش میانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، مسعود داوودی متخصص پوست و مو، گفت : یکی از عوامل  موثر در کاهش کیفیت پوست ژنتیک است.

 

وی افزود: نور خورشید به دلیل دارا بودن اشعه ماورای بنفش و مادون قرمز و همچنین آسیب رساندن  به هسته سلولی برای پوست مضر است،این اشعه ها به قسمت های عمیق پوست نفوذ کرده و کلاژن را تخریب می کنند، افرادی که بیشتر در معرض نور آفتاب هستند پوستی با چین و چروک  و لکه های قهوه ای دارند.

 

داودی ادامه داد:استفاده  از سیگار و دخانیات  به دلیل کاهش اکسیژن رسانی و تنگ کردن عروق پوستی می تواند باعث چین و چروک پوست شود .

 

 این متخصص در ادامه گفت :نداشتن  خواب منظم و کافی در شب از عوارض پیری زود هنگام است، همچنین استرس مزمن نقش موثر در مشکلات پوستی داشته و سیستم دفاعی بدن در افرادی که مکرر دچار استرس هستند کارایی لازم را از دست داده و موجب پیری زودرس می شود.

 

 وی تغذیه سالم و درست را یکی از راه های پیشگیری از پیری زود رس دانست و عنوان کرد: دریک  رژیم غذایی مناسب ،همه گروه های غذایی از جمله  میوه و سبزیجات تازه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان باید وجود داشته باشد.

 

داودی ادامه داد :استفاده از محصولات آرایشی بهداشتی ،به صورت موقت در کیفیت پوست موثر است، ولی در جلوگیری از روند تغییرات پوست تاثیر گذار نیست و از پیری آن  پیشگیری نمی کند .

 

این متخصص پوست افزود: از بوتاکس و تزریق ژل و غیره به عنوان بر طرف کردن عیب و ایرادهایی که در اثر عوامل مختلف بوجود می آید می توان کمک گرفت ولی این مواد تاثیرات موقت دارند .

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *