میزبانی دو شهید گمنام در شهرستان میانه؛ نورانیت را به دل مردم هدیه خواهد کرد/تشییع و تدفین شهدای گمنام بی‌نظیرترین عملیات فرهنگی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، فرمانده سپاه میانه در نشست خبری پیرامون برگزاری مراسم تشییع و تدفین پیکر دو شهید گمنام با خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان افزود: کارهای اولیه و مقدماتی تشییع و تدفین دو شهید گمنام از سال گذشته آغاز و به لطف خدا و نظر خود شهیدان در مردادماه سال جاری شاهد برگزاری این مراسم باشکوه در شهرستان میانه خواهیم بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میانه بابیان اینکه پیکر این دو شهید گمنام در تاریخ ۷ مردادماه تحویل و در صورت آمادگی بخش ترکمانچای برای برگزاری مراسم استقبال و تشییع به این بخش منتقل خواهد شد، افزود: روز ۸ مرداد نیز مردم میانه قبل نماز ظهر و عصر شاهد برگزاری مراسم استقبال و تشییع تا محل مسجد جامع خواهند بود.

وی افزود: برگزاری باشکوه نماز جمعه و مراسمات مختلف فرهنگی در این روز در محل حسینیه سپاه میانه و همچنین عزاداری و تشییع بعد از نماز مغرب و عشا در محل مسجد جامع ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های مراسم ۸ مرداد در میانه خواهد بود.

سرهنگ پاسدار غیابی، با اشاره به این موضوع که صبح روز شنبه ۹ مرداد هم‌زمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، مراسم باشکوه تشییع و تدفین دو شهید گمنام در شهر آق کند بخش کاغذ کنان میانه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در این مراسم باشکوه و معنوی مردم میانه با حضور پرشور خود بار دیگر با آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی و همچنین امام راحل و ولایت‌فقیه تجدید میثاق کرده و به ندای مظلومیت شهدای هشت سال دفاع مقدس لبیک خواهند گفت.

وی افزود: این دو شهید گمنام والامقام ۲۱ و ۲۳ ساله می‌باشند و پیکر یکی از این دو شهید همانند مولا و سرور و سالار شهیدان بی‌سر است.

فرمانده سپاه ناحیه میانه از آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی در برگزاری هرچه باشکوه این مراسم خبر داد و خاطرنشان کرد: دل مردم میانه در طی مدت این سه روزبه لطف حضور این شهدا نورانی و مملو از احساسات خواهد شد.

غیابی، افزود: حضور این شهدا در میانه مایه افتخار برای بنده و مجموعه سپاه است و اگر قرار باشد این خدمتگزار ملت از خود عملکردی بجای بگذارد، قطعاً تشییع و تدفین و نوکری این شهیدان و افتخار میهمانی آنان در شهرستان میانه است.

وی بابیان اینکه ما برگزاری هرچه باشکوه مراسم استقبال و تشییع و تدفین این شهیدان تنها خواهیم توانست گوشه‌ای از دین خود به شهیدان را ادا کنیم، افزود: مطمئناً هر خاکی ظرفیت پذیرش پیکر نورانی شهدا را ندارد و تدفین شهدا در میانه به برکت خون شهدای زینبیه و ثارالله و ۱۲۰۰ شهید این شهرستان است.

در این جلسه مسئول دفتر خبری و خبرنگار صدا و سیما – مدیران و خبرنگاران سایت های میانا، میانه نیوز، خبرگزاری تسنیم و فردای میانه حضور پیدا کرده و پیشنهادات و نظرات خود را در خصوص برگزاری هرچه باشکوه این مراسم و پوشش رسانه ای آن بیان داشتند.

 

خبرنگار: سید محمد علی حسینی

انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

  1.  از لحاظ معنوی بالا رفتیم دستتان درد نکند .

    از فرمانده سپاه میانه خواهش میکنم از قرارگاه خاتم الانبیا دعوت بکند تا اگر میتوانند این بزرگراه سرچم میانه را بسازند و یا تامین بودجه کنند bot شود 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *