تردد روزانه ۵۰۰ هواپیمای مسافربری خارجی از آسمان شمال‌غرب / آسمان شما‌ل‌غرب کشور پرترددترین مسیر برای هواپیماهای خارجی

به گزارش میانا به نقل از فارس، امیر سرتیپ دوم ملک‌علی اسدی‌فرد در خصوص وظایف و اقدامات پدافند هوایی و وضعیت آسمان شمال‌غرب کشور، اظهار داشت: یکی از وظایف پدافند هوایی تجسس و کاوش در تمام ساعات بوده و شبانه‌روز با به کار گرفتن سامانه‌های مرتبط راداری، ایستگاه‌های اطلاعات شناسایی و دیده‌بان‌های بصری و دیگر تجهیزات، در تلاش هستیم تا بتوانیم از فضای کشور ایران اسلامی محافظت کنیم.

وی افزود: در پدافندهوایی دو وظیفه عمده داریم، یکی دفاع نظامی بوده و چنانچه هواپیماهای نظامی بخواهند به مرزهای ما نزدیک شده و عبور کنند با استفاده از سامانه‌های هواپیمایی که در اختیار داریم و یا اینکه توسط سامانه‌های توپخانه‌ای مستقر در همه نیروهای مسلح، با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

اسدی‌فرد در ادامه بابیان اینکه یکی دیگر از وظایف کنترل و مراقبت آسمان کشور و مراقبت از پروازهای مسافری بوده، اضافه کرد: روزانه از مرزهای جمهوری آذربایجان و ترکیه پرواز وجود دارد که البته با توجه به قرار گرفتن ترکیه در مسیر تبادلی اروپا، روزانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ فروند هواپیما وارد کشور یا از آن به سمت کشوهای آسیای‌شرقی و عربی عبور می‌کنند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب کشور بابیان اینکه آسمان کشور در واقع یک پل ارتباطی هوایی است، ادامه داد: تک‌به‌تک ۵۰۰ هواپیمای ورودی شناسایی‌شده و از کریدورهایی مخصوصی در ارتفاعات مشخصی از کشور عبور داده می‌شوند و چنانچه ناشناس باشند اجازه عبور نمی‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: گذشته از تمام این مسائل، از هواپیماها مبلغی تحت عنوان عوارض بین اتوبان‌ها به‌صورت خودکار دریافت می‌شود که این مبلغ از ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ دلار برای هر هواپیما معین‌شده و این موجب ایجاد درآمدی برای کشور است.

امیر سرتیپ دوم اسدی‌فرد، بیان کرد: تردد این میزان از پروازها از آسمان شمال غرب کشور در سایه امنیت پایداری است که در کشور وجود دارد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب کشور با بیان اینکه آسمان ایران امن‌ترین آسمان برای عبور هواپیماهای خارجی در خاورمیانه است، افزود: این امنیت به خاطر تلاش شبانه‌روزی پرسنل پدافند هوایی در پنج استان شمال‌غرب کشور به دقت تمام تحرکات هوایی را کنترل می‌کنند.

وی ادامه داد: خوشبختانه به لحاظ اینکه در خصوص ورود و خروج هواپیماها از قبل هماهنگی انجام می‌شود و از طریق fic و هواپیمایی بین‌المللی اطلاعات ارسال می‌شود، زمانی که هواپیما نزدیک مرزها شد به سهولت شناسایی، وارد و پذیرفته می‌شوند و بااقتدار و انضباط مسیرهای خودشان را طی می‌کنند.

اسدی‌فرد خاطرنشان کرد: تمام ورود و خروج هواپیماهای خارجی به آسمان استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، اردبیل، زنجان و بخشی از استان کردستان به دقت رصد و تمام ترددها از این منطقه با هماهنگی و اجازه قرارگاه پدافند هوایی شمال‌غرب انجام می‌شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *