توافق با FATF امنیت ملی ایران را نشانه گرفته است/ خواست غربی ها متوقف کردن حمایت ایران از جبهه مقاومت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، بانک مرکزی در چند روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که با سازمان بین المللی مبارزه با پولشویی و کارگروه ویژه اقدام مالی آن (FATF)  به توافق رسیده است.

FATF در سال ۲۰۰۷ جمهوری اسلامی ایران را به اتهام حمایت از گروه های مقاومت، در فهرست کسانی قرار داده که از تروریسم حمایت می کنند.

علی مسعودی کارشناس علوم سیاسی در همین رابطه در گفتگو با خبرنگار میانا با اشاره به این موضوع که یکی از اهداف غربی ها و مخصوصاً کشورهای ۱+۵ و راس آنها آمریکا همواره نفوذ در لایه های حاکمیتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران بوده است، افزود: اگر دیروز نفوذ بحث نفوذ نظامی و اقتصادی مطرح بود، امروز دشمنان نظام می خواهند برجام های مختلف را در لایه های دفاعی و امنیتی را بر علیه نظام به اجرا بگذارند.

مسعودی با بیان این موضوع که قبولاندن پروژه  FATF و دسترسی غربی ها به نظام بانکی و مالی ایران با بهانه مبارزه با پولشویی و مبارزه با فساد صرفاً در راستای ایجاد روزنه ای به منظور فشار دنبال می شود، اظهار داشت: این گروه به اصطلاح مبارزه کنند با فساد و پول شویی اتهام حمایت از تروریست را در سال ۲۰۰۷ به ایران زده و حال بدنبال دست یابی به اطلاعات سیستم بانکی در راستای ممانعت از حمایت های مالی از گروه های مقاومت می باشد.

این کارشناس علوم سیاسی  با بیان اینکه گروهای جبهه مقاومت اسلامی از جمله حزب الله لبنان از لحاظ فکری و ائیدولوژیکی از انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته اند، خاطرنشان کرد: کشورهای غربی سعی دارند با افزایش فشارهای بین المللی و تحریم های ظالمانه کمک های مالی ایران به گروه های مقاومت را قطع نمایند.

وی افزود: هر گونه همراهی داخلی مسئولین با اهداف شوم و استکبارستیزانه غربی ها در جلوگیری از حمایت از مسلمانان و برادران دینی ملت ایران در منطقه به منزله قدم گذاشتن در راه و خواست دشمنان و خیانت به نظام جمهوری اسلامی بوده و ضربات جبران ناپذیری را درپی خواهد داشت.

علی مسعودی با بیان اینکه دولتمردان باید اقتدار و امنیت کشور را با هیچ چیز دیگری معامله نکنند، افزود: در شرایط کنونی کشور و منطقه نیازمند اتخاذ تصمیماتی در راستای جهاد کبیر که همانا عدم اطاعت و تبعیت از استکبار جهانی است را می طلبد.

این کارشناس علوم سیاسی همچنین با اشاره به این موضوع که هر گونه اقدام و توافق نامه ی تعامل ایران با غرب و نهاد های بین المللی که منجر به تضعیف قدرت نظامی ایران شود، از نظر ملت ایران قابل قبول نخواهد بود، تاکید کرد: توافق  بانک مرکزی با FATF، یک موضوع غیر شفاف و پر ابهام است که اگر به این شکل باقی بماند بدون شک قدر نظامی و امنیت ملی ایران را نشانه گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که سرک کشیدن به حساب ها و اطلاعات شخصی بانکی افراد در بحث حذف یارانه ها کار غیرقانونی بشمار می آید، عقد قرار داد با کشورهای غربی به منظور دسترسی به منابع سیستم بانکی کشور بدون شک ضد امنیت ملی و اشتباهی محض می باشد.

 

انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *