عملکرد مسئولین و متولیان امر کشور در فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب قابل‌قبول نیست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی میانا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامدی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی امروز ۱۸ تیرماه در جمع پرشور نمازگزار در محل مسجد جامع این شهر با اشاره به حفظ مکارم اخلاقی به‌ویژه در کمک به نیازمندان برای مؤمنین توصیه‌شده است، افزود: اندوخته ماه رمضان به‌ویژه خودسازی صفات برتر انسانی بسیار گران‌بها و راه رسیدن به کمال است.

 

امام‌جمعه میانه با اشاره به اینکه گره از کار مردم گشودن باید بعد از حل مشکلات خود انسان و ثابت کردن بندگی در مقابل خداوند و رسیدن به مکارم اخلاقی است، اظهار داشت: تظاهر به بنده صالح بودن بدون نظر و عنایت پروردگار هیچ ثمره و پاداشی در پی نخواهد داشت.

 

وی صله ارحام، میهمان‌نوازی و کمک به نیازمندان و همچنین نیکی در مقابل خوبی دیگران و تعهد نسبت به همسایه و دوستان و مهم‌تر از همه حفظ حیا در دنیا را ازجمله کارهای ضروری در راستای عمل به مکارم اخلاقی برشمرد.

 

خطیب جمعه میانه بابیان اینکه در جامعه اسلامی هر فرد مؤمنی وظیفه‌ای بر عهده داشته و نباید تمامی کارها را بر عهده حاکمیت گذاشت، افزود: وظیفه حکومت اسلامی و مسئولان سنگین و اگر فردی در نظامی اسلامی مسئولیتی بر عهده بگیرید، باید در اخلاق و رفتار خود امیر مومنان را الگوی خود قرار دهد.

 

وی دریافت حقوق‌های نجومی از سوی برخی مدیران و مسئولان نظام را خلاف موازین شرعی و دستورات الهی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: هرگونه دست‌اندازی به بیت‌المال مردم خلاف قانون بوده و باید با این افراد برخورد جدی صورت گیرد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حامدی بر لزوم حفظ ارتباط و مأنوس شدن با قرآن و مساجد بعد از ماه مبارک رمضان تأکید کرد و افزود: نمایش وحدت مسلمانان به‌ویژه در راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر دست آوردی بزرگ و تنها راه مقابله گسترش و تبلیغات اسلام‌ستیزی از سوی دشمنان است.

 

وی، گفت: تلاش دشمنان نظام و انقلاب در از بین بردن وحدت و یکپارچگی میان مسلمانان است.

 

حامدی با اشاره به سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم توسط رژیم رضاشاه به‌عنوان روز عفاف و حجاب در ۲۱ تیرماه، افزود: در جامعه‌ای که حجاب جدای احکام شرعی یک قانون است که متأسفانه عدم رعایت آن تبدیل به یک فرهنگ و مدرنیته و کلاس شده است.

 

خطیب جمعه میانه بابیان اینکه در حال حاضر توهینی که از سوی دشمنان و استکبار جهانی به جایگاه زن در حال انجام است بابی توجهی خود آنان و متولیان فرهنگی جامعه همراه شده است، اظهار داشت: دوگانگی مسئولین و همچنین صداوسیمای جمهوری اسلامی در القای بی‌حجابی به آحاد جامعه با پخش برنامه‌ها و فیلم‌های بی‌محتوا و برگرفته از فرهنگ غرب باعث تأسف و موجب بی‌اثر شدن اقدامات پیشگیرانه و امربه‌معروف و نهی از منکر صورت گرفته در راستا شده است.

 

حامدی، گفت: در بسیاری از فیلم‌های صداوسیما اشخاص به‌اصطلاح امروزی و مدرن بی‌حجاب و قشر ضعیف و بی‌بضاعت باحجاب به نمایش گذاشته می‌شوند که این خود نوعی فرهنگ‌سازی غلط در بین نسل جوان و تأثر پذیر امروزی است.

 

وی با اشاره تحولات منطقه بابیان اینکه گروه‌های تکفیری و حکومت‌های منحرف ازجمله فرقه وهابیت ساخته استعمارگران به جهت محو آثار اسلامی و خود این دین مقدس است، افزود: ارزشمندترین آثار اسلامی در مقابل سکوت مجامع بین‌المللی و مسئولان کشورهای غربی -عربی بانام مذهب و اسلام در حال از بین رفتن است.

 

امام‌جمعه میانه با اشاره دیدار اخیر مقام معظم رهبری با دانشجویان، افزود: برکات برجام برای کشور استمرار دشمنی آمریکا و هم پیماناش می‌باشد که هنوز برخی مسوولین نمیتوانند این موضوع را درک کنند.

 

انتهای پیام/

 

کپی برداری از مطالب سایت میانا بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

یک نظر

  1. والا از میانه که هیچوقت مشکلاتش از شبکه ها پخش نمیشه جاده های میانه بهشته انگار فقط مشکلات بستان اباد اهر اسکو اطراف تبریز نشان میدهند خبرنگار شبکه سهند درمیانه تابحال هیچ گزارشی از مشکلات مهم شهرستان پخش نکرده حالا عفاف حجاب توجه کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *