خط یک متروی تبریز اواخر تابستان امسال به ایستگاه میدان ساعت می‌رسد

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در حاشیه بازدید از ایستگاه زیرزمینی متروی میدان ساعت اظهار داشت: در مدت ۱۲ سال پس از آغاز رسمی پروژه، تنها ۲۱۸ میلیارد تومان از سوی شهرداری تبریز به این پروژه مهم تزریق شده بود؛ با این حال، این رقم در کمتر از سه سال گذشته به ۷۳۰ میلیارد تومان رسید.

وی با بیان این‌که مقایسه این ارقام نشان‌دهنده توجه ویژه‌ای است که شهرداری تبریز معطوف پروژه قطار شهری تبریز کرده است افزود: خرسندیم که با اقدامات نتیجه‌بخشی که در بخش‌های مختلف تأمین واگن‌ها، ادامه حفاری تونل‌ها و تملک ایستگاه‌ها صورت گرفت، پروژه مترو از روی کاغذ جدا شده و رنگ اقدام و عمل به خود گرفت.

شهردار تبریز تصریح کرد: امروز، قطار شهری تبریز از هشت رام واگن برخوردار است که از این تعداد دو رام در حال تردد در بخشی از خط ۱ است.

وی رویه نادرست تملک ایستگاه‌ها در گذشته را از عوامل تاخیرساز مترو خواند و گفت: متاسفانه در گذشته، اجرای عملیات خط یک، بدون تملک ایستگاه‌ها، سبب تخریب بخشی از زیرساخت‌ها و ایجاد دوباره‌کاری‌های هزینه‌بر شد؛ با این حال، مجاهدت کم‌نظیری که متخصصان فنی و عمرانی مترو به کار بسته‌اند، امیدوارکننده است.

نجفی تصریح کرد: مصمم هستیم که تا اواخر تابستان، با رساندن خط یک به ایستگاه میدان ساعت، تاثیرگذاری ترافیکی و خدماتی مترو را در ارتباط با محدوده مرکزی شهر عملی کنیم.

وی با اشاره به این‌که در دو سال اخیر، توجه شهرداری تبریز به پروژه قطار شهری تبریز، فراتر از یک پروژه رایج بوده است، گفت: تحولات سال‌های اخیر مترو در بخش‌های مختلف محتوایی و مدیریتی، موجب احیای این پروژه شد.

شهردار تبریز با بیان این‌که تزریق اعتبارات پروژه مترو، به طور مساوی بین شهرداری‌ها و دولت تقسیم شده است، خاطرنشان کرد: تکمیل خط یک نیازمند اعتباری معادل ۱ هزار میلیارد تومان است و شهرداری و دولت خدمتگزار عزم مشترکی در تکمیل این خط دارند.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *