ورود کشتی کمک های ترکیه برای مردم غزه به بندر اشدود اسرائیل

به گزارش میانا، باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی، یک کشتی ترکیه حامل ۱۱ هزار تن کمک های انسان دوستانه برای ساکنان نوار غزه به بندر اشدود اسرائیل وارد شد.

این کشتی که “لیدی لیلا” نام دارد، حامل غذا، لباس و اسباب بازی است و انتظار می رود با آغاز عید فطر وارد غزه شود. این کشتی بار خود را در بندر اشدود تخلیه کرده است و این محموله بصورت زمینی از اسرائیل به غزه برده خواهد شد.
“اورن روزنبلات،” یکی از سخنگویان رژیم صهیونیستی گفت: این کشتی حامل مواد کمکی، در جهت اجرای فوری توافقنامه ای به حساب می آید که میان ترکیه و اسرائیل از چهار روز گذشته به امضا رسیده و اسرائیل تلاش خود را برای سرعت بخشیدن به این عملیات به منظور رساندن این کالاها به غزه تا پیش از عید فطر بکار بسته است.
ترکیه و اسرائیل روز ۲۷ ژوئن (۷ تیر) در خصوص برخی مسائل به توافق رسیدند که طبق آن اسرائیل به ترکیه اجازه می دهد کمک به غزه بفرستد و برخی پروژه های زیربنایی را در نوار غزه اجرا کند. دو کشور همچنین بزودی سفیرانی را برای ازسر گیری روابط دیپلماتیک خواهند فرستاد.
 “بن علی ییلدریم،” وزیر خارجه ترکیه گفته است اسرائیل با پرداخت خسارتی به ارزش ۲۰ میلیون دلار موافقت کرده است.
این، نخستین کشتی کمک های انسان دوستانه است که ترکیه پس از حادثه سال ۲۰۱۰ برای ساکنان نوار غزه می فرستد. رژیم صهیونیستی سال ۲۰۱۰ کشتی کمک های “فلوتیلا” را در حالی که ۱۰ نفر از فعالان ترک در آن حضور داشتند، غرق کرد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *