نبود حامی تکواندوکاران آذربایجان‌شرقی را ضربه‌فنی کرد

به گزارش ميانا به نقل از مهر ؛ تکواندو بعد از رشته فوتبال دومین ورزش محبوب مردم آذربایجان شرقی است که تاکنون ورزشکارانی از جمله هادی ساعی، یوسف کرمی، فرزاد عبداللهی و آیتک معمارزاده و سایر ورزشکاران را در آغوش خود پرورش داده و آنها مقام های مختلف المپیکی و آسیایی و مدال های طلا مسابقات را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس این گزارش، جا دارد که برای الگوسازی ورزشکاران مدال آور باید سرمایه گذاری های اساسی صورت گیرد تا نسل های آینده بتوانند بدون داشتن دغدغه ای مشغول ادامه این ورزش شوند.

لازم به توضیح است که مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی قول احداث آکادمی تکواندو را در سال ۹۳ در شهر اولین ها داده بودند، اما با گذشت ۹ ماه از این سال هیچ اقدام عملی در این خصوص صورت نگرفته است و قول ها تنها در حد شعار مانده است، شهرداری کلانشهر تبریز و شورای اسلامی برای حمایت از توسعه ورزش تکواندو خانه تکواندو را در تبریز برای افزایش فضای تمرین برای ورزشکاران افتتاح کردند که این امر می تواند گوشه ای مشکلات را حل کند.

اما باهمه این اوصاف ورزشکاران بدون پشتوانه مالی ورزشکاران نمی توانند به فعالیت های مستمر خود ادامه دهند و این امر نیاز سرمایه گذاری است که اساتید این حوزه نیز بدون دغدغه مالی اقدام به انتقال تجارب خود به نسل جوان کنند.

توسعه تکواندو نیازمند سرمایه گذاری است

کاپیتان سابق تیم ملی تکواندوی کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب اظهار داشت: توسعه تکواندو نیازمند سرمایه گذاری است.

یوسف کرمی با بیان اینکه تکواندو یکی از ورزش های مدال آور است، افزود: برای حفظ تکواندوکاران مدال آور المپیکی و آسیایی و همچنین ملی کشور باید توسط مسوولان و متولیان پشتوانه عملی صورت گیرد تا با سرمایه گذاری های صورت گرفته شاهد پیشرفت بیش از پیش این رشته ورزشی باشیم.

یوسف کرمی بازیکن تیم ملی تکواندو

وی ادامه داد: ورزش امری عملیاتی است و هرگز با شعار نمی توان آن را توسعه داد.

عضو سابق تیم ملی ایران افزود: امیدواریم با افزایش ارتباطات و استفاده از ظرفیت کارخانه ها بتوانیم در راستای توسعه ورزش مدال آور تکواندو قدم برداریم.

کرمی خاطرنشان کرد: تکواندو یکی از رشته های ورزشی است و تکواندوکاران آذربایجان شرقی تاکنون افتخارات زیادی در این رشته ورزشی سطح دنیا کسب کرده اند و ادامه فعالیت تکواندوکاران را سرمایه گذاری در این رشته تضمین خواهد کرد.

تکواندوی آذربایجان شرقی وضعیت مناسبی دارد

وی با بیان اینکه تکواندوی آذربایجان شرقی وضعیت مناسبی دارد، اظهار داشت: باید از تمام ابزارهای کارساز برای توسعه این ورزش استفاده کنیم، چرا که در حال حاضر این ورزش وضعیت مناسبی نسبت به گذشته ندارد.

عضو سابق تیم ملی ایران همچنین در ادامه از مسوولان و متولیان امر خواست تا به ورزش قهرمانی تکواندو بها دهند، چرا که این ورزش صد در صد پتانسیلی برای سرمایه گذاری دارد.

کرمی ابراز داشت: متاسفانه برخی از مربیان تکواندو به دنبال آموزش ورزشکاران نیستند و تنها برای کسب درآمد هستند.

وی با اشاره به توسعه روز افزون رشته ورزشی تکواندو در شهرستان میانه اظهار داشت: با توجه به اینکه ورزش تکواندو در این شهرستان پایه ریزی شده است و ورزشکاران برای خود الگوهای ماهری دارند و خوشبختانه در حال حاضر تکواندو در کشور در تکواندو استعدادهای خوبی دارد.

عضو سابق تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: شهرداری کلانشهر تبریز و شورای اسلامی شهر قول مساعد داده اند که در راستای توسعه و حمایت ورزش تکواندو اقدامات عملی صورت گیرد و در این راستا خانه تکواندو برای افزایش مکان تمرین و ورزش برای تکواندوکاران ایجاد شد که این امر قابل قدردانی است.

مراسم افتتاحيه نوزدهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان کشور

انتقال تجارب و آموخته های اساتید تکواندو با فراهم سازی زمینه ها به نسل جوان

کرمی ادامه داد: امیدواریم مسوولان و متولیان امر بیش از پیش برای توسعه این ورزش قهرمانی اهمیت دهند تا اساتید مجرب و اعضای تیم ملی استان تمام آموخته های خود را در اختیار تکواندوکاران قرار دهند.

وی اظهار داشت: وظیفه اساتید آموزش ورزشکاران است و با سرمایه گذاری ها از سوی مسوولان اساتید نیز بدون دغدغه زمان خود را صرف آموزش ورزشکاران خواهند کرد.

عضو سابق تیم ملی ایران خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با شهرداری و شورای شهر تبریز برگزار شد، قرار است زمینه های آموزش از سوی آنها برای اساتید این رشته ورزشی فراهم شود.

کرمی اظهار داشت: انجام فعالیت های ورزشی نوجوانان و جوانان را از آسیب های اجتماعی دور می کند و جوانان زمان خود را صرف فعالیت های سالم و پر نشاط می کنند.

شهرداری به صورت عادلانه از ورزش های قهرمانی حمایت می کند

یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز در گفتگو با خبرنگار اظهار داشت: یکی از سیاست های شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر تبریز حمایت از رشته های مختلف ورزشی است و اولویت حمایت از ورزش همگانی است.

علی شیاری افزود: در آذربایجان شرقی ورزش رزمی تکواندو بعد از فوتبال دومین رشته ورزشی است که ورزشکاران زیادی در این رشته فعالیت می کنند و دارای مقام های قهرمانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: یوسف کرمی یکی از ورزشکاران آذربایجان شرقی است که در مسابقات مختلف بیش از ۵۰ مدال طلا را به دست آورده است.

این عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز ادامه داد: افتتاح خانه تکواندو برای حمایت از ورزش قهرمانی است.

مراسم افتتاحيه نوزدهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان کشور

شیاری اظهار داشت: متاسفانه برخی از رشته های ورزشی در استان وجود دارد که مظلوم واقع شده اند و هدف شورا حمایت از آن رشته هاست.

وی همچنین در ادامه گفت: در آذربایجان شرقی برای ورزش جودو و زورخانه خانه هایی مستقل احداث شده است.

این عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز افزود: با فراهم کردن بودجه اولیه اتفاقات خاصی در ورزش تکواندو خواهد افتاد.

شیاری با بیان اینکه سازمان ورزش شهرداری در راستای حمایت از هئیت های ورزشی حدود ۲۰۰ میلیون ریال تصویب کرده است، اظهار داشت: برخی از هیئت های ورزشی به علت فعال بودن حتی بیش تر از بودجه تصویب شده را دریافت کردند، اما برخی از رشته های غیر فعالی حتی مبلغ تصویب شده را دریافت نکرده اند.

تکواندو پتانسیل حمایت شهرداری را دارد

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز همچنین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرداری تبریز از رشته های ورزشی که پتانسیل قهرمانی دارند، حمایت می کند و این رشته ها در اولویت خواهند بود.

میر معصوم سهرابی اضافه کرد: رشته هایی از قبیل فوتبال، تکواندو، کاراته، هندبال، بسکتبال، والیبال، فوتبال ساحلی، دوچرخه سواری، کبدی، واترپلو، شیرجه، دوومیدانی، تنیس روی میز و فوتسال بانوان حمایت می کند.

تکواندو - اسبقی

وی همچنین در ادامه گفت: شهرداری همچنین از رشته های ورزشی والیبال نشسته جانبازان، بسکتبال جانبازان، تنیس جانبازان و تیم های پایه فوتبال و والیبال نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید حمایت می کند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: حمایت از رشته های ورزشی قهرمانی در راستای کمک به ورزش و ایجاد انگیزه بین ورزشکاران است.

سهرابی اظهار داشت:  تکواندو یکی از رشته های ورزشی است که قهرمانان المپیکی و ملی دارد و شهرداری تبریز در راستای حمایت از این رشته ورزشی از تیم نونهالان قهرمانی کشور حمایت می کند.

ورزش قهرمانی تکواندو با دارا بودن ورزشکاران مدال آور در سطح دنیا در طول سال های اخیر به علت عدم حمایت ها شرایط بدی را پشت سر گذاشته اند و در حال حاضر نیز تکواندوی استان وضعیت رضایت بخشی ندارد و این امر باعث شده است که برخی از مربیان تکواندو نیز به جای آموزش به دنبال کسب درآمد خود باشند، جا دارد که متولیان و مسوولان امر شعارهای خود را در عمل نشان دهند تا شاهد رشد بیش از پیش این رشته ورزشی باشیم و بتوانیم قهرمانان بومی خود را الگوی نوجوانان و جوانان قرار دهیم تا آنها با اختصاص دادن زمان خود به فعالیت های پرنشاط ورزشی از آسیب های اجتماعی دوربوده و در زیر سایه غیرت ورزشکاری برای توسعه ورزش استان تلاش کنند

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *