هیچ قصوری در کنترل سیلاب‌های اخیر تبریز نداشتیم

به گزارش میانا به نقل از فارس، محمدرضا قربانیان پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بحران استان اظهار داشت: ما از ساعات اولیه کاملا در صحنه حاضر بودیم و آمادگی لازم را هم داشتیم اما در تعدادی از زیرگذرها مشکل داریم چرا که در این زیرگذرها دفع آب‌های سطحی با مشکلات فنی مواجه است.

وی افزود: در این حادثه یکی از نیروهای شهرداری در محل زیرگذر حضور داشت اما دبی آب خیلی زیاد بود و در استفاده از پمپ، تگرگ پیش‌بینی نشده بود که بیش از ۴۰ دقیقه تگرگ ادامه داشت و پمپ را از کار انداخت.

قربانیان با بیان اینکه مجموعه کل شهرداری تبریز در تمام زیرگذرها نیرو مستقر کرده بود و بیش از این نمی‌توانستیم اقدامی صورت دهیم، خاطرنشان کرد: در چنین مواقعی باید استرس را از مدیران اجرایی کاهش دهیم و برخوردهای تند موجب بروز تنش و دستپاچگی می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تبریز اعلام کرد: موفق شدیم در عرض یک ساعت شهر را به حالت اولیه برگردانیم و زیرگذر شریعتی نیز در عرض یک و نیم ساعت کاملا تخلیه شد؛ در خیابان عباسی نیز نسبت به پاکسازی آب‌روها اقدامات لازم صورت گرفت.

وی تصریح کرد: ما هیچ قصوری نداشتیم و مردم شاهد تلاش‌های عوامل شهرداری و سایر دستگاه‌ها برای کنترل وضعیت به وجود آمده بودند و افراد حاضر در شهر به تلاش‌های بی‌دریغ دستگاه‌ها جهت مدیریت این بحران اذعان داشتند.

قربانیان متذکر شد: در چنین مواقعی همه فقط از شهرداری انتظار دارند در حالی که شهرداری نمی‌تواند معجزه کند، حتی ممکن است در کشورهای اروپایی هم چنین حوادثی رخ دهد و نتوانند با توجه به زیرساخت‌های قوی که دارند کنترل کنند، بنابراین باید امکانات و زیرساخت‌های موجود را هم در نظر آوریم و فقط به دنبال انتقادات کوبنده نباشیم.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *