مرغ ۷۰۰ تومان گران شد

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، مهدی یوسف‌خانی اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ در روز گذشته به ۷۴۰۰ تومان رسید که این رقم در روز چهارشنبه ۷۰۰ تومان ارزانتر بود. 

وی با اشاره به دلایل افزایش قیمت ناگهانی مرغ در بازار مصرف گفت: با توجه به ضرر و زیانی که مرغداران در طی ماه‌های گذشته داشتند میزان جوجه‌ریزی را در اردیبهشت‌ کاهش دادند تا با کاهش عرضه این محصول به بازار بخشی از ضرر و زیان خود را جبران کنند. 

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی ادامه داد: مرغداران براساس وضعیت رکودی در سالهای گذشته در اواسط ماه رمضان مواجه می‌شدند در سالجاری هنگام جوجه‌ریزی ۳۰ تا ۴۰ درصد از تولید را کاهش دادند.

یوسف‌خانی تصریح کرد: در این شرایط مرغداران نیز کمی از شرایط موجود سوءاستفاده می‌کنند و از میزان عرضه محصولات خود به بازار کاسته‌اند تا قیمت این محصول افزایش بیشتری یابد. 

وی اظهار داشت: تولید مرغ در کشور ما با وجود اینکه از حجم بالایی برخودرار است نظم و نظام مناسبی ندارد به طوری که مرغداران در ۱۰ ماهه سال مجبور به فروش محصول خود به نرخی کمتر از قیمت واقعی و تمام شده هستند و تا فرصتی به دست می‌آورند مانند فردی که زخمی باشد قیمت‌ها را بالا می‌برند.

دبیر اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی یادآور شد: مرغداران تنها در ۲۰ درصد ۳۶۵ روز سال می‌توانند از فروش خود سودی به دست آورند که در این مواقع مردم با قیمت‌های بالای مرغ در بازار مواجه می‌شوند اما در نهایت باید اذعان داشت که برنده نهایی در این ارتباط (مردم) هستند.

یوسف‌خانی گفت: نرخ هر کیلوگرم مرغ در میدان بهمن و کشتارگاه ۶ هزار و ۹۰۰ تومان ، تحویل درب مغازه ۷ هزار تومان، نرخ فروش آن برای مصرف کننده ۷ هزار  و ۴۰۰ تومان و نرخ مرغ زنده ۴ هزار و ۹۰۰ تومان است.

وی در پایان در خصوص نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ گفت: نرخ مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده ۴ هزار و ۱۰۰ تا ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است که براین اساس نرخ هر کیلوگرم مرغ در کشتارگاه باید ۶ هزار تومان و برای مصرف کننده ۶۵۰۰ تومان باشد.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *