کشاورزی آذربایجان شرقی ظرفیت بالایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد/تولید‌ محصولات کشاورزی با تکیه بر دانش فنّی توسعه یابد

به گزارش میانا به نقل از تسنیم، علیرضا آقابالایی با اشاره به نام گذاری سال جدید به نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، اظهار داشت: برای موفقیت در اقتصاد مقاومتی باید وابستگی‌های خارجی کاهش یافته و در مقابل، تولید داخلی کشور و تلاش برای خوداتّکایی افزایشی چشمگیر داشته باشد.

وی افزود: بخش کشاورزی همواره از مستعدترین بخش‌های تولید ایران است که با توجه به پتانسیل بالای این بخش، توجه به آن همانند دیگر بخش‌های تولیدی تحت الشعاع تولید و درآمدهای نفتی قرار گرفته است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اقتصاد ایران بیش از پیش نیاز به توسعه تولیداتی دارد که ضمن بهبود وضع اقتصاد داخلی سبب افزایش صادرات غیرنفتی شود.

آقابالایی، با تاکید بر اینکه کشاورزی ساختار اساسی در امنیت غذایی، تولید ثروت، تأمین نیازهای پایه کشور و اشتغال پایدار است، گفت: توجه هدفمند به مسائل حوزه کشاورزی و روزآمدی آن، اقتدار و امنیت ملی را تضمین کرده و نیروی پیش برنده قوی در بخش توسعه است.

وی اقتصاد مقاومتی را اقتصادی فعال و پویا دانست و افزود: منظور از اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد فعال و پویاست نه یک اقتصاد منفعل و بسته و به نوعی با این مقاومت موانع پیشرفت دفع شده و کوشش در مسیر حرکت به سمت جلو میسّر می‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی، با اشاره به شاخصه‌های مهم اقتصاد مقاومتی، یادآور شد: شاخصه‌های مهم اقتصاد مقاومتی بومی‌سازی اقتصاد، پربازده بودن و تولید‌زایی با تکیه بر دانش فنّی داخلی است و کشاورزی کشور و آذربایجان شرقی ظرفیت بالایی در این بخش دارد.

وی با اشاره به رفع مشکلات موجود در زیربخش‌های اقتصادی با اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نبوده و آن را باید به مفهوم شکوفایی اقتصاد و رفع مشکلات موجود در ‌بخش‌های اقتصادی برای جلوگیری از امتیاز‌دهی به دشمنان در بهبود سطح رفاه عموم و با هدف کم اثر نمودن اثرات فشارهای خارجی و تحریم‌ها بر اقتصاد داخلی ارزیابی کرد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *