دوران طلایی پسابرجام فریب استراتژیک دشمنان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، فریب به هر معنی و هر چیزی باشد یک استراتژی سازمان یافته و پنهانی است که به منظور تاثیر گذاری بر ذهن ها، طراحی و اجرا می گردد.و هدف اصلی آن ایجاد انحراف در تصمیات اساسی ، به جهت ضربه زدن به منافع خودی می باشد، هدف فریب استراتژیک یک برنامه ای هدایت شده در ابعاد سیاسی ، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی است که نگرش درباره یک موضوع معینی طراحی و اجرا می گردد. اینکه عواطف و احساسات عموم یک جامعه را آماده پذیرش یا عدم پذیرش موضوعی مشخص نمود تا از طریق آن بتوان به صورت هدفمند به خواسته های خود رسید.

فریب استراتژیک امروز دنیای غرب و حامیان آن القای این دروغ بزرگ در فکر و ذهن مردم دنیا بود که ایران با پذیرش برجام و هم راستا شدن با غربیها تمامی مسائل و مشکلاتش حل خواهد شد. و در صورت همراهی با بازرسان سازمان ملل وتوقف برنامه های هسته ای خود،تحریم ها برداشته وموضع آنها نسبت به ایران تغییر خواهد کرد. ولی بعد از اتفاقات سال ۹۴ و موضوع پایان یافتن مذاکرات هسته ای و نتایج برجام که چیزی جز باز شدن فضای فرهنگی و سیاسی کشور به نفع طرفداران غرب و تسهیل در رفت و آمد و آنان در ایران نداشته است  و هر چه بود بیشتر القای این موضوع به اذهان مردم بوده است که پس از توافق هسته ای دوران طلایی را پیش رو خواهیم داشت.

 متاسفانه بعضی ها که تنها راه نجات کشور را تمسک به غرب می دانستند و با ساده لوحی تمایل به آنان داشته ، در نهایت به دنبال اهدافی بوده اند که بنیاد های اقتصادی و داخلی کشور را با ورود کالاهای خارجی تضعیف نمایند که البته در این زمینه نیز موفقیت های هم داشتند بطوری که بستر را برای  حضورآنان هموار ساخنتد.

کشورهای اروپایی با مهندسی اجتماعی سعی کردند این باور را بقولانند که برجام موجب رشد و پیشرفت ما در همه حوزه ها خواهد شد و اگر ما به تعهدات برجام عمل نمایم نتایج مطلوب را خواهیم داشت. سنایوری که آنان ترسیم نموده بوده اند فریب استراتژیک و ایجاد یک رابطه  به اصطلاح دوستانه و صمیمی با ما و در باطن به نفع منافع خود بود. و نه تنها رفتار آنان تغییر پیدا نکردبلکه در عمل تلاش کردن ایران را از اهداف  ملی دور سازنند.

ماموریت عوامل درونی آنان نیز در داخل همراه نمودن افکار عمومی مردم و دستیابی به وضع زندگی بهتر، رفاه بیشتر،ایجاد فرصتهای اقتصادی جهت کسب و کار ،و تامین منافع کشورهای غربی و اروپایی و تسلیم بی چون چرا شدن آنها  بود. 

 اما واقعیت این است که آنان خود فریب خورده ای بیش نبوده و نیستند و هنوز نتوانستند  از خواب سنگین بیدار شده و باور داشته باشند که رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و آگاهی و بصیریت ایشان چیزی نسیت که بتوان آن را پنهان و یا نادیده گرفت و مردم ،که پشتوانه اصلی منافع ملی ما هستند آنها را به خوبی شناخته و اعتمادی به آنها ندارند و می دانند حرکت رو به جلو و دستیابی به اهداف ملی مان جز از طریق اقدام وعمل از جانب خودمان امکان پذیر نیست وتغییر نگرش، و نگاهمان باید ترمیم یابد وگام هایمان رو به سمت بهبود افق های روشن داخلی باشد.  

 

 

نگارنده: زهرا قربانی

انتهای پیام/

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *