اقتصادمقاومتی اقتصادی مردمی است/ خانواده ارکان اقتصادمقاومتی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا ، صبح امروز ،سومین مجمع عالی بسیج شهرستان میانه با موضوع  نقش خانواده ها در اقتصاد مقاومتی تشکیل شد .

محمد علی مددی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به مشکلات سرمایه داری در کشورهای غربی ، بسیاری از ضربه های اقتصادی کشورهای در حال توسعه را ناشی از آن دانست و افزود: اقتصاد متکی به نفت عامل اصلی  تحت نظر بودن و سوء نیت استکبار جهانی است .

نماینده مردم میانه با بیان این موضوع که تحریم ها آخرین قدم دشمنان برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده می باشد ، اظهار داشت : اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ، کشور را از همه ی جهات در مقابل این توطئه ها بیمه می کند .

محمد علی مددی با اشاره به رشد و شکوفایی کشور مبتنی بر اقتصاد متکی بر صادرات غیر نفتی ، خاطرنشان کرد : اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد دولتی نیست ، بلکه اقتصادی مردمی و متکی بر فعالیت تمامی اقشار جامعه می باشد .

وی کانون خانواده را به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه و اقتصاد مردمی عنوان کرد و افزود : تغییر در فرهنگ مصرف و اجتناب از تجمل گرایی نقشی اساسی در پیش برد اقتصاد کشور دارد .

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی در بخش اصلی سخنان خود با اشاره بر نقش زنان در مدیریت خانواده و اجتماع ، افزود : مردان همواره در تلاش هستند تا نیازها و خواسته‌های زنان را محق کنند، بنابراین اگر خانم خانه با تغییر نگرش و ذائقه خانواده و تغییر در رفتار و اصلاح الگوی مصرف  بتواند مدیریت اقتصادی سالمی را پیاده کند مرد هم به تبع آن مدیریت می‌شود.

وی بر لزوم استفاده از تولیدات داخلی و کاهش خرید لوزام لوکس و تجملاتی تاکید کرد و اظهار داشت : جلوگیری از اسراف بیش از حد در بین خانواده ها و تن پروری را دیگر عوامل موثر در پیش برد اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در کشور می باشد .

 

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *