کشاورزان نیکوکار آذربایجان‌شرقی ۱۱ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

به گزارش میانا، فارس به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، حسین دشتی با اشاره به اینکه زکات از ۸۲۵ روستای استان جمع آوری شد، اظهار داشت: در سال ۹۴ مبلغین زکات برای بیش از ۲۸ هزار نفر از روستائیان استان به صورت چهره به چهره زکات را تبلیغ کردند.

وی با بیان اینکه طی سال ۹۴ دوره‌های آموزشی زکات با حضور ائمه جمعه برای مبلغین، عاملین و مربیان ترویج جهاد کشاورزی در ۱۱ شهرستان برگزار گردید، تصریح کرد: همچنین در سال گذشته ۱۴۳ جلسه شورای زکات در سطح استان برگزار شده است.

دشتی از توزیع ۲۸۹ هزار پاکت زکات فطره توسط دبیرخانه شورای زکات استان خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر ۳ میلیارد تومان زکات فطره در آذربایجان‌شرقی جمع‌آوری گردد.

دبیر شورای زکات آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۷۸۳ تن گندم، ۹۷۳ تن جو و ۳۰۹ تن کشمش به ارزش ۵ میلیارد تومان در قالب زکات واجب جمع‌آوری شده است، یادآور شد: مبلغ جمع‌آوری شده برای جهیزیه ۲۲۴ نوعروس، درمان ۱۱۷ بیمار نیازمند، تحصیل ۴۰ دانش‌آموز، مسکن ۳۷ خانوار مددجو و نیز سایر کمک‌های موردی به ۴۲۹۸ نفر هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تعداد محرومان استان نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۷ درصد از زکات جمع‌آوری شده در امور محرومان هزینه شود.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *