تاکنون ابلاغیه ای در خصوص افزایش قیمت بنزین از دولت دریافت نکرده ایم/ بنزین ۲ نرخی فساد برانگیز است/ کارت های سوخت دیگر کاربردی در جایگاه ها ندارند

به گزارش میانا به نقل از دانا، ناصر رئیسی فرد، رئیس کانون جایگاه‌داران سوخت کشور، با اشاره به خبرهای ضد و نقیض در خصوص افزایش قیمت بنزین در رسانه ها گفت: موضوع افزایش قیمت بنزین و بخصوص دو نرخی شدن بنزین که در اواخر مجلس نهم مطرح گردید یک طرح اقصادی-اجتماعی محسوب نمی شد بلکه بیشتر شبیه به یک سیاسی کاری بود تا طرح اقتصادی.

 

وی ادامه داد: نمایندگان در ساعات اولیه شروع بکار مجلس به طرح دو نرخی شدن قیمت بنزین رای دادند و بعد از گذشت مدت کوتاهی ( ظهر همان روز) آرای خود را پس گرفتند و به این نتیجه رسیدند که این طرح دارای مشکلات و نواقص عدیده ای است که باید در کمیسیون‌های مربوطه مجلس واکاوی، تجزیه ، تحلیل و چکش کاری شود و بعد به صحن علنی مجلس برای رای گیری راه یابد.


رئیس کانون جایگاه‌داران سوخت کشور با بیان اینکه دو نرخی شدن قیمت بنزین پیامدهای ناگواری را برای کشور به ارمغان می آورد خاطر نشان کرد: بنابر تجربه ای که در سال های اخیر از چند نرخی شدن قیمت بنزین کسب کرده ایم، در طول این سال ها شاهد بودیم  با دو نرخی شدن قیمت بنزین در کشور فساد در بخش های اقتصادی و اجتماعی افزایش یافته و این امر باعث ناهنجاری در کشور شده است.


رئیسی فرد در ادامه با بیان اینکه برخی معتقدند که با سهمیه بندی و دو نرخی کردن قیمت بنزین، مقادیر قابل توجی بنزین را در کشور ذخیره کرده اند، عنوان کرد: برخی افراد معتقدند با سهمیه بندی و دو نرخی کردن قیمت بنزین مقادیر قابل توجهی بنزین در کشور ذخیره شده است. با نگاه گسترده به این موضوع باید گفت که هزینه ای که دولت برای ذخیره این مقدار از بنزین صرف کرده بیشتر از هزینه است که دولت برای تامین این مقدار از بنزین متحمل می شود.


وی افزود: هزینه های اجتماعی و اقتصادی که دولت در این چند ساله به سبب سهمیه بندی و دو نرخی شدن بنزین متحمل شده است خیلی بیشتر از هزینه تولید این مقدار بنزین ذخیره شده در پالایشگاه ها می باشد. دولت با انجام این امر در چند سال اخیر نه تنها صرفه جویی نکرده است بلکه باعث افزایش مصرف بنزین نیز شده است.


رئیس کانون جایگاه‌داران سوخت کشور در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه تمام جایگاه داران سوخت در کشور با موضوع دو نرخی شدن قیمت بنزین مخالف هستند و به شدت در برابر این موضوع ایستادگی میکنند، افزود: دلیل این مخالفت فساد هایی است که با سهمیه بندی و دو نرخی شدن بنزین در کشور پدید آمده و تا به حال نیز ادامه دارد و جایگاه داران نیز با این امر در حال دست و پنجه نرم کردن هستند.


رئیسی فرد همچنین در پاسخ به اینکه آیا هنوز تصمیمی در خصوص افزایش قیمت بنزین از جانب دولت گرفته شده است یا خیر گفت: تا به حال هیچ گونه ابلاغیه از جانب دولت در خصوص افزایش قیمت بنزین و دو نرخی شدن آن دریافت نکرده ایم.


وی در خصوص سرنوشت کارت های سوخت نیز بیان کرد: معتقدیم که وجود کارت های سوخت دیگر در جایگاه ها با وجود سیستم جدید و فناوری که اخیرا در جایگاه ها پیاده سازی شده است کاربردی ندارد. زیرا باوجود سیستم های جدیدی که اخیرا در جایگاه ها نصب شده است کاربران می توانند با در دست داشتن کارت عابر بانک خود به راحتی سوخت گیری نموده و از افزایش نقدینگی و استهلاک اسکناس جلوگیری کنند. همچنین جایگاه داران نیز به طور دقیق از اطلاعات نازل های خود و خروجی آنها با خبر خواهند بود.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *