سردار دهقان: تداوم مشاوره نظامی ایران به سوریه/ وزیر دفاع سوریه: حمایت ایران نبود در مقابل تروریست‌ها موفقیتی نداشتیم

به گزارش میانا، تسنیم به نقل از اداره‌کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در حاشیه نشست سه‌جانبه ایران، روسیه و سوریه ویژه مبارزه با تروریسم که در تهران برگزار شد، سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و فهد جاسم الفریج وزیر دفاع جمهوری عربی سوریه با یکدیگر دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه و منطقه‌ای گفتگو کردند.

سردار دهقان با اشاره به اینکه اقدام قاطع و تمام‌کننده علیه تروریسم و استقرار صلح و ثبات در منطقه و جهان سیاست‌های اعلامی و اعلانی ایران به شمار می‌رود، گفت: براساس خواست دولت قانونی این کشور حمایت از دولت و ملت سوریه در مقابله با تروریسم را وظیفه خود می‌دانیم.

وزیر دفاع با تأکید بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و حمایت از کشورهای قربانی تروریسم و تداوم ارائه کمک‌های همه‌جانبه از جمله مشاوره نظامی، امدادرسانی و سایر کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه و فراهم کردن زمینه بازگشت آوارگان جنگی خاطرنشان کرد: این اقدامات برای استقرار صلح، ثبات و امنیت در منطقه می‌باشد.

سردار دهقان اقدام مشترک دو کشور ایران و سوریه در مبارزه با تروریسم را از مصادیق نبرد حق علیه باطل ذکر کرد و افزود: ان‌شاءالله با هوشیاری، وحدت، قاطعیت و سرعت عمل بیشتر محور مقاومت شاهد تحقق وعده الهی "ان تنصر اللّه ینصرکم و یثبّت اقدامکم " باشیم.

وزیر دفاع سوریه: اگر حمایت ایران نبود در مقابله با تروریسم موفقیتی نداشتیم

وزیر دفاع سوریه نیز در این دیدار طی سخنانی با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس‌جمهور، نیروهای مسلح و ملت سوریه به رهبری، رئیس‌جمهور، نیروهای مسلح و ملت بزرگ ایران و قدردانی رهبران سیاسی و نظامی سوریه از حمایت و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران، گفت: خون شهدای ایران و در هم آمیختن آن با خون شهدای سوری بی‌تردید موجب شکست تروریسم و پیروزی محور مقاومت خواهد شد.

وی با اشاره به حمایت‌های آمریکا، ترکیه و برخی کشورهای خلیج فارس از تروریسم افزود:کسانی که ادعای برادری با ملت سوریه را دارند با حمایت آشکار و پنهان از گروه‌های تکفیری تروریستی بدترین جنایات را بر ملت سوریه روا می‌دارند.

وزیر دفاع سوریه تصریح کرد: رهبری، ملت و نیروهای مسلح سوریه مصمم هستند با کمک کشورهای دوست و همسو سوریه را از شر تروریست‌های جنایتکار و حامیان آنان نجات دهند.

سپهبد فهد جاسم الفریج با قدردانی از ابتکار جمهوری اسلامی ایران در برگزاری نشست سه‌جانبه اظهار امیدواری کرد: با هماهنگی‌هایی که در این‌گونه نشست‌ها صورت می‌گیرد شاهد تقویت و انسجام هرچه بیشتر محور مقاومت در نبرد با تروریست‌های تکفیری باشیم.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *