ادعای نتانیاهو: ایران با کمک موشک‌های اس-۳۰۰ از سایت‌های هسته‌ای حفاظت می‌کند

به گزارش میانا، باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه صهیونیستی جروزالم پست؛ "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مدعی شد: تحویل اس سیصد موجب افزایش قابل توجه توان ایرانی ها در دفاع از سایت های هسته ای در برابر حملات آینده خواهد بود.

 

نتانیاهو برای گرامیداشت بیست و پنجمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک با روسیه در راه رفتن به این کشور است. نتانیاهو روز یکشنبه مدعی شد که گسترش روابط رژیم صهیونیستی و روسیه برای امنیت ملی تل‌آویو مهم است. وی  روز سه شنبه با "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، درباره تقویت همکاری نظامی گفتگو خواهد کرد.

 

نتانیاهو گفت روسیه امروز قدرت جهانی است و روابط این کشور با اسرائیل قویتر و عمیق تر شده است. این روابط برای امنیت ملی ما مهم است و مانع از خشونت غیرضروری در مرزهای ما می شود.

 

پیش‌تر دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرده بود پوتین و  نتانیاهو درباره تروریسم، جنگ داخلی در سوریه و مناقشه اسرائیل -فلسطین گفتگو خواهند کرد. روسیه حضور فعال نظامی در منطقه به خصوص در سوریه دارد و تامین کننده تسلیحات برای ایران است. روسیه همچنین یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد است. اسرائیل به دنبال افزایش روابط با مسکو در کنار متحد اصلی خود آمریکا است. نتانیاهو و اوباما در سال گذشته فقط یک بار با یکدیگر دیدار کردند. اسرائیل برای هماهنگی فعالیت هوایی نظامی در منطقه با روسیه همکاری کرده است و این دو با یکدیگر در سوریه تداخلی نداشتند. هماهنگی بین نظامیان اسرائیل و نیروی هوایی روسیه همچنان خوب و مفید و سازنده است. 

 

روسیه همچنان برای دولت "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، و حزب الله و ایران حامیان وی در منطقه حمایت هوایی فراهم می کند. اگرچه مسکو تعداد جنگنده های مستقر در پایگاه هوایی در سوریه را کاهش داده است؛ اما نیروی هوایی آن در کشور جنگ زده سوریه همچنان فعال است.

 

اگرچه مسکو در حال همکاری نزدیک با محورهای به رهبری ایران است که قویترین و سخت ترین دشمن اسرائیل هستند؛ اما حضور روسیه ثابت کرده است که برای میانه رو شدن رفتار حزب الله در قبال اسرائیل نفوذ داشته است.  

 

روزنامه جروز الم پست افزود: روسیه در حال تکمیل فروش سامانه پیشرفته دفاعی اس سیصد به ایرانی ها است که موجب افزایش قابل توجه توان آنها در دفاع از سایت های هسته ای در برابر حملات آینده خواهد بود.

 

ورود جنگنده های اف ۳۵ آمریکا به اسرائیل نقش کمک کننده به اسرائیل برای افزایش قابلیت ها  جهت غلبه بر این سامانه و همچنین سامانه های دفاع هوایی پیشرفته حزب الله که از لبنان آن را به سوریه قاچاق کرده است، خواهد داشت.

همچنین ببینید

تراکتور دوباره به تقسیم امتیازات رضایت داد/ نه به آن شوری شور، نه به این بی‌نمکی!

تیم فوتبال تراکتور امشب در دومین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مقابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *