آتش تند نامزدهای ناخوانده شورای شهر بناب!

به گزارش میانا به نقل از فارس، با اینکه هنوز یک سال تا زمان برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده است اما استارت تبلیغات زودهنگام آن در شهرستان بناب زده شده و نامزدهای احتمالی رفته رفته حضور خود در صحنه این انتخابات را اعلام می‌کنند!

اگر چه بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا به نمایندگان مجلس شورای اسلامی واگذار شده ولی چون نمایندگان مجلس به هر دلیلی در تأیید صلاحیت‌ها دقت لازم را به خرج نمی‌دهند از این رو لازم است احراز صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی نیز به شورای نگهبان سپرده شود.

اهمیت بسیار بالای شوراهای شهر بر هیچ کس پوشیده نیست، زیرا اعضای آن سیاست توسعه یک منطقه را تدوین می‌کنند و بر همین مبنا در چنین مجموعه‌هایی باید افراد متخصص، کاردان، پاک دست و انقلابی حضور داشته باشند تا بتوانند کارهای محوله را به نحو مطلوب پیش ببرند.

بر اساس اطلاعات و اخبار منعکس شده از عملکرد شوراهای اسلامی برخی شهرها که در مواردی به دستگیری و محکومیت اعضاء و حتی انحلال شورا منجر شده است، مبرهن است که اگر بررسی صلاحیت نامزدهای شوراهای اسلامی از فیلتر شورای نگهبان رد می‌شد اکنون شاهد چنین اوضاع و احوالی در شورای شهر تبریز و مرند نبودیم.

از طرفی اتفاقات پیش آمده و مباحث اخیر موجب شده تا بیش از پیش ارزش و جایگاه نهادهای نظارتی مشخص شود و خواسته‌های عامه مردم نیز این است که شورای نگهبان صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا را موشکافانه بررسی و ارزیابی کرده و در صورت تأمین خیر و صلاح مردم و جامعه صلاحیت آنها را تأیید کند.

همچنین مورد دیگری که صحت بررسی صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا را توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی و البته طبق قوانین موجود کشور دچار شک و تردید می‌کند، حاشیه‌های به وجود آمده در انتخابات دوره چهارم شوراهای اسلامی است.

در این دوره از انتخابات در مواردی اگر چه صلاحیت عمومی فرد همراه با استنادات لازم و متقن رد شده بود اما نمایندگان مجلس با تأیید صلاحیت آنها موجب شدند تا این افراد به ماراتن انتخابات وارد شوند.

پر واضح است که تأیید صلاحیت برخی اشخاص و ورود آنها به ترکیب شوراها نه تنها تبعات منفی زیادی را در پی دارد بلکه باعث می‌شود عملکرد یک مجموعه زیر سئوال رفته و تحت‌الشعاع قرار بگیرد که این مهم اعتماد و اطمینان مردم را خدشه‌دار کرده و باعث سرخوردگی آنها می‌شود.

به همین خاطر چنانچه در سال ۹۲ تأیید صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان انجام می‌شد اینک شاهد چنین اتفاقاتی در بطن شوراهای اسلامی برخی شهرها نبودیم و یقیناً احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات پارلمان‌های محلی توسط شورای نگهبان سلامت و سعادت انتخابات را استوار می‌سازد.

همچنین ببینید

تنها سلاح مقابله با موانع نفوذ و فتنه، بصیرت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد بیرامی با اشاره به حوادث و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *